به گزارش افکارنیوز به نقل از شفاف ، آبی پوشان استقلال در فصل جاری دو نیمه متفاوت را گذرانده اند و در دور رفت مسابقات تیمی آرام و به دور از حاشیه نشان دادند که با ۶ امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم جدول قهرمان نیم فصل شد.

این آرامش استقلالی ها اما با جدایی فرهاد مجیدی و مصدومیت چند بازیکن کلیدی این تیم به ناکامی های پی در پی تبدیل شد و قهرمان نیم فصل را تا رده سوم و چهارم جدول پایین برد.

در این بین هرچه به پایان لیگ برتر نزدیک می شویم حاشیه های اطراف استقلال و ماجرای مربی فصل آینده این تیم به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل می شود. در این شرایط علی فتح الله زاده نیز از کناره گیری خود در پایان فصل از مدیریت استقلال خبر داد تا ذهن هواداران استقلال نه تنها در روزهای پایانی لیگ با موضوع انتخاب سرمربی سرگرم شوند، بلکه نگران انتخاب مدیر عامل بعدی نیز باشند.

علی فتح‌ا…‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که از محدود مدیران ورزشی فوتبال ایران به حساب می‌آید در تازه‌ترین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود بار دیگر بحثجدایی‌اش از استقلال را مطرح کرد تا مشخص شود اخباری که طی هفته‌های اخیر در این خصوص شنیده می‌شد چندان هم غلط و غیر واقعی نیست. فتح‌ا…‌زاده از حدود ۶ ماه پیش بحثجدایی‌اش را مطرح کرده بود و طی ماه‌های اخیر بیشتر روی این مساله کار کرد.

خیلی‌ها حرف‌های او را تاکتیکی برای محکم کردن جایگاه خود می‌دانستند اما واقعیت این است که فتح‌ا…‌زاده انگیزه چندانی برای ماندن در استقلال ندارد که این به مشکلات مالی مربوط می‌شود. از زمانی که هیات مدیره استقلال دست به کار شده نه تنها مشکلات مالی برطرف نشده، بلکه هر روز دایره این مشکل وسعت گرفته، تا جایی که بازیکنان و کادر فنی نیز پا وسط گذاشته‌ و در مصاحبه‌های خود به نداری‌ها اشاره کردند. اکنون بخش اعظمی از مطالبات بازیکنان پرداخت نشده و استقلال مبالغ قابل توجهی به بازیکنان سابق خود بدهکار است.

این در شرایطی است که رقیب سنتی استقلال از همین حالا تیم فصل بعد خود را نیز مشخص کرده و شرایط لازم برای درخشش در لیگ قهرمانان آسیا را نیز فراهم کرده است. با روی کار آمدن رویانیان به عنوان مدیر عاملی که گزینه وزارت ورزش نیز بود حالا پرسپولیسی ها مشکلی از نظر مسائل مالی ندارند و فقط به فکر روزهای درخشان آینده هستند.

از سوی دیگر علی فتح الله زاده مدیرعاملی است که گزینه وزارت ورزش محسوب نمی شود. شنیده شده که مسئولان وزارت ورزش نیز قصد ادامه همکاری با این مدیر محبوب آبی ها را نداشته و از همین حالا نیز گزینه مدیرعاملی فصل بعد استقلال را نیز مشخص کرده اند. خبر می رسد مسئولان وزارت ورزش با گماردن قریب در راس هیئت مدیره استقلال، شرایط مدیرعاملی وی را مهیا کرده و بدین ترتیب زوج قریب و قلعه نوعی را برای فصل آینده استقلال فراهم کنند.

در اين شرايط انتخاب مديرعامل بعدي استقلال هم سخت و دشوار مينمايد. چه كسي حاضر ميشود تيمي با اين همه بدهكاري را قبول كند؟ شايد اگر منابع كسب درآمد در باشگاهها فراهم بود امروز ميشد از گزينهاي حرف زد اما وقتي مشكل مديريتي افراد هيچ تفاوتي با يكديگر ندارد پس نميتوان مدعي شد كه گزينههاي بعدي ميتوانند كاري براي مشكلات مالي استقلال بكنند. مگر آنکه نزدیکی این مدیرعامل جدید به مسئولان وزارت ورزش موجبات تزریق بودجه های مناسب را برای فصل آینده مهیا سازد.