به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، احمد توکلی پس از اینکه طرح استیضاح وزیر کار با اعلام هیات رئیسه از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد با اعلام تذکری گفت: از ابتدا هدف استیضاح کنندگان این بود که فرد نامناسب بر سازمان تامین اجتماعی مدیریت نکند.

توکلی با اشاره به رایزنی‌های طراحان استیضاح برای جلوگیری از این انتصاب گفت: پیش از این ملاقات‌های خصوصی برای جلوگیری از این انتصاب انجام شد و ۲۰ نفر از نمایندگان نیز طی تذکر کتبی خواستار عدم انتصاب مرتضوی شدند، فعالان دانشجویی نیز در راستای جلوگیری از این انتصاب تلاش کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به ناچار ۱۵ فروردین ماه استیضاح وزیر کار به عنوان ابزار فشاری برای جلوگیری از انتصاب مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی اعلام وصول شد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها افزود: پس از اعلام وصول استیضاح معاون مرتضوی تقاضا کرد بنده میان طراحان استیضاح و آقای مرتضوی حکمیت کنم، من از ابتدا قبول نمی‌کردم چون خودم یک طرف ماجرا بودم اما ایشان اصرار کرده و اعلام کردند حکمیت بنده را قبول دارند چون توکلی آخرتش را به دنیا نمی‌فروشد.

وی افزود: جلسات طراحان استیضاح و مرتضوی ۳۰ ساعت طول کشید و بنده پس از ۱۵ ساعت دقت در اسنادی که دو طرف ارایه کرده بودند نظر خود را اعلام کردم اما این حکمیت را رسانه‌ای نکردم تا این فرآیند به نتیجه برسد.

توکلی در خصوص رایزنی‌های مرتضوی با حدادعادل گفت: سه روز بعد مرتضوی ۲.۵ ساعت با آقای حداد صحبت کرد و همان جا متن استعفای خود را نوشته و گفت قول شرف می‌دهم که دیگر به سازمان تامین اجتماعی برنگردم.

وی افزود: از صبح دیروز تا ۱۱.۵ شب چند بار با حداد تماس گرفت و گفت من سر قول خود هستم.

توکلی در پایان گفت: آقای حداد نیز با ما تماس گرفتند و با توجه به قول مرتضوی درخواست کردند طرح استیضاح پس گرفته شود. توکلی در این هنگام نامه‌ای از جانب طراحان استیضاح خطاب به ملت ایران قرائت کرد و اعلام کرد در صورتی که ظرف دو سه روز آینده استعفای مرتضوی رسماً اعلام نشود طرح استیضاح مجدداً در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: با پس گرفتن امضاها استیضاح از نصاب افتاده و دیگر قابل طرح در صحن علنی مجلس نیست.