به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجتالاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طی تذکری آئیننامهای و پس از منتفی شدن بررسی طرح استیضاح عبدالرضا شیخالاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به عملکرد هیئت رئیسه در خصوص طرح مذکور انتقاد کرد.

وی گفت: درباره نحوه عملکرد هیئت رئیسه در زمینه بررسی طرح استیضاح وزیر کار پرسش‌هایی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

ذاکر بر همین اساس با استناد به ماده ۲۳ آئین‌نامه داخلی پارلمان، گفت: رسیدگی به طرح استیضاح وزیر کار در ابتدای جلسه علنی امروز به عنوان دستور‌کار صحن علنی بدون شبهه مطرح شد‌ اما بعد از چند دقیقه آقای رضایی اعلام کرد که استیضاح‌کنندگان منصرف شدند.

ذاکر ادامه داد: مگر انصراف نمایندگان قبل از شروع جلسه ارائه نشده بود بنابراین چرا هیئت رئیسه این مسئله را مدیریت نکرد تا اصلا رسیدگی به طرح استیضاح وزیر کار به عنوان دستور صحن علنی قرار نشود و پس از آغاز جلسه علنی، مردم احساس نکنند که قرار است بررسی استیضاح شیخ‌الاسلامی انجام شود اما بعد از چند ثانیه رسیدگی به استیضاح منتفی شود.

ذاکر در خاتمه از لاریجانی پرسید که چرا این موضوع را مدیریت نکرده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ذاکر، گفت: بررسی طرح استیضاح وزیر کار در دستور کار صحن علنی قرار داشت و همه رسانه‌ها نیز این موضوع را اعلام کرده بودند و همه می‌دانستند که امروز قرار است طرح استیضاح وزیر کار در صحن علنی بررسی شود.

وی افزود: استیضاحکنندگان قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، تشکیل جلسه دادند و انصراف خود از رسیدگی به طرح استیضاح شیخالاسلامی را به صورت مکتوب به هیئت رئیسه ارائه کردند و هیئت رئیسه در این زمینه درست عمل کرده است و نامه کتبی انصراف نمایندگان استیضاح کننده از رسیدگی به استیضاح وزیر کار بعد از شروع جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.