به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز گذشته گزارش داد که در پی شکست کره شمالی در پرتاب موشک ماهواره بر خود در جمعه گذشته، این کشور هم اکنون در حال ساخت یک موشک بالستیک دوربرد جدید است.

این خبرگزاری با استناد به اظهارات منابع اطلاعاتی خود اعلام کرد که کره شمالی تا اوایل سال جاری چهار آزمایش را در طی مدت ۱۶ هفته برای توسعه موشک قاره پیمای خود در پایگاه " موسودان ری " در ساحل شمال شرقی این کشور انجام داده است.

منابع کره جنوبی اعلام کردند که این آزمایش با هدف افزایش سوخت رسانی به این موشک انجام می شود. کره شمالی این آزمایش ها را در جریان مذاکرات با آمریکا در فوریه گذشته انجام داد که بر اساس آن پیونگ یانگ موافقت خود را با توقف غنی سازی اورانیوم در ازای دریافت غذا اعلام کرد.

همچنین همزمان با اعلام این خبر، دولت کره شمالی ساخت و تکمیل یک موشک جدید خود را تایید کرده و اعلام کرد این موشک در جریان برگزاری مراسم صدمین سالروز تولد " کیم ایل سونگ " ینیانگذار این کشور رونمایی می شود.

این گزارشها درحالیست که تلاش پیونگ یانگ در جمعه گذشته در پرتاب موشک ماهواره بر به فضا که طبق برنامه اعلام شده به اجرا گذاشته شد، بی نتیجه ماند.

این سومین تلاش نافرجام کره ای ها برای قرار دادن ماهواره خود در مدار زمین است. این کشور پیشتر نیز در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۹ تلاش مشابهی انجام داده بود.

گفتنی است برنامه پرتاب ماهواره کره شمالی به فضا با وجود هشدارهای همسایگان از جمله دولت ژاپن که اعلام کرده بود در صورت ورود موشک این کشور به حریم هوایی خود آن را مورد هدف قرار خواهد داد، به اجرا گذاشته شد.