به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام علی محمدی صبح یکشنبه در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به چهار سئوال خبرنگار مهر در مورد پرونده امامزاده زید، امامزاده های دروغین، وام بدون بهره دولت به متولیان وقف و بیمارستان فرسوده اوقاف توضیح داد.

وی در مورد افزایش امامزاده های دروغین گفت: این آمار کذب است ولی اینکه می گویید برخی امامزاده ها هیچ پشتوانه ای نداشته و سودجویان به دنبال کسب درآمد هستند باید بگویم سازمان اوقاف به دنبال تولید امامزاده جدید نیست و افرادی که به دور از چشم اوقاف امامزاده ایجاد کرده و سودجویی می کنند با آنها برخورد شده و درب آن بقعه بسته می شود و به مردم هم اطلاع می دهیم و هیچ وقت اجازه ندادیم چنین امامزاده هایی ایجاد شوند.

محمدی در مورد پرونده موقوفه خواری در امامزاده زید تهران گفت: شنیده ها زیاد است ولی بگذارید به موقع اطلاع رسانی کنم. این پرونده در حال رسیدگی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به اینکه زمین محدوده تقاطع بزرگراه همت و حقانی موقوفه است این در حالی است که شهرداری برای پرداخت پول آن اقدامی نکرده است گفت: در این پرونده مسائل حقوقی وجود دارد که شهرداری قول مساعد برای همکاری داده است.

وی همچنین اعلام کرد: در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ پرونده وقفی در دادگاهها با ۱۴۰ وکیل پیگیری شده که رای ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده در مرحله اجرا قرار دارد.

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دولت در سال ۸۹ اعلام کرده بود که به افرادی که می خواهند وقف کنند، وام بدون بهره می دهد گفت: من این را تا به حال نشنیده ام باید پیگیری کنم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه ۴۰ درصد بیمارستانهای تهران وقف هستند و همچنین بافت فرسوده محسوب می شوند، چرا سازمان اوقاف برای نوسازی اقدام نمی کند، گفت: مسئولان کمک کنند اوقاف هم پای کار است مطمئن باشید این کار را انجام می دهیم.