به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حوزه هنری استان اصفهان که به مدت ۲۰ سال در این استان در زمینههای فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت است هر ساله تعداد بسیاری از جوانان را در رشتههای مختلف موسیقی و هنرهای تجسمی و غیره را به صورت حرفهای آموزش و به جامعه هنری تحویل داده است.

این مجموعه فرهنگی هنری هنرجویان خانم و آقا را سال‌های بسیاری است که در روزهای مشخص آموزش می‌دهد و چه بسا بسیاری از همین دانش‌آموختگان که در این مکان و در نزد استادان حرفه‌ای آموزش دیده‌اند یا در همین مرکز یا در بیرون خود مشغول به تدریس شده‌ و با شرکت در کنسرت‌های سراسر دنیا موفقیت‌های بسیاری را برای استان اصفهان به دست آورده‌اند.

در این چند سال اخیر دیگر تمام هنرجویان با روند افزایش نرخ هزینه کلاس‌ها پس از تعطیلات نوروز آشنا بوده و برای آنها این تغییر نرخ‌ها در طول یک سال و یک مرتبه، امر عادی محسوب می‌شد، اما در ابتدای سال جاری مراجعان با شوکی بزرگ‌تر از این که دیگر مربیان موسیقی مرد اجازه تدریس در حوزه هنری استان اصفهان را ندارند، مواجه شدند.

این شوک نه تنها برای مربیان بلکه بسیاری از جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به رشته‌های مختلف موسیقی را با خود درگیر و به دنبال جویا شدن دلیل این قانون که چرا دیگر نباید ثبت‌نام کنند و تا پایان اردیبهشت‌ ماه تمام کلاس‌های موسیقی خانم‌ها که مربیان آنها مرد است، در این مرکز تعطیل می‌شود، بودند.

به دنبال این مسئله بسیاری از هنرجویان از شرایط پیش‌ آمده که برای پیگیری آموزش‌های خود با استاد مربوطه باید به آموزشگاه‌های دیگر یا اینکه به صورت خصوصی ادامه دهند ناراضی بوده و با دلخوری این قضیه را به مسئول حوزه هنری مطرح و خواستار تجدید نظری در این مورد بودند.

نکته‌ای که بیشتر هنرجویان به آن تاکید داشتند احساس امنیتی بوده که در این مرکز احساس می‌شده و مراقبت‌های مسئولان حوزه هنری در مورد مربیان و به ویژه هنرجویان داشتند، هیچ زمانی در این محیط امن و آرام که از وجود استادان سرشناس و حرفه‌ای در زمینه موسیقی و با هزینه‌ای مناسب بوده بهره برده‌اند.

پس از شنیدن نظریات هنرجویان با تعدادی از مریان حوزه هنری هم گفت‌وگوهایی داشتیم و خواستار اینکه نامی از آنها برده نشوند، بودند.

*جایگزینی برای استادان موسیقی در حوزه هنری وجود ندارد

یکی از مربیان موسیقی خانم در حوزه هنری گفت: حذف مربیان آقا در این مرکز ضرر بزرگی به موسیقی این مرکز نه تنها از نظر مادی بلکه برای هنرجویان به ویژه خانم‌ها زده می‌شود.

وی که خود کار موسیقی را از حوزه هنری آغاز کرده است، بیان داشت: با وجودی که خود به عنوان یک مربی مورد تایید از طرف اساتید هستم، به صراحت می‌گویم در آن حد مربی خود نمی‌توانم تدریس کنم و باید قدر چنین استادانی را بدانیم.

*این ممنوعیت توهینی به استادان است

یکی از مدرسان آقا در حوزه هنری استان اصفهان با اعلام نارضایتی از شرایط موجود تصریح کرد: مربیان هر کجا که باشند شاگردان خود را دارند و این کار نوعی توهین به مربیان محسوب می‌شود.

وی که از سال ۵۵ تا کنون مشغول به تدریس بوده و به مدت ۱۲ سال در این مرکز شاگردان بسیاری را تربیت کرده است، اضافه کرد: در جشنواره‌های متعدد شرکت داشته و به نظر من اینگونه سیاستگذاری‌ها به ضرر موسیقی این استان است.

پس از شنیدن تمام این حرفها و صحبتها تنها چیزی که میتوان گفت این است، زمانی که دم از تساوی حقوق بین زنان و مردان زده میشود و خانمهای که در تمام عرصهها دوش به دوش مردان بودهاند، به مدت نزدیک یک سال است که مسئولان دیگر نه تنها در صدد پیشرفت خانمها در عرصه موسیقی نیستند بلکه اجازه اجرای کنسرت به آنها را در استان اصفهان نمیدهند و با به وجود آمدن شرایط موجود در یکی از مراکز فرهنگی و هنری این استان مشخص نیست چه آیندهای در پیشروی موسیقی خانمها در این استان است.