جسارت بیگانگان را بدون پاسخ نباید گذاشت

به گزارش افکارنیوز، زهره الهیان امروز در گفتوگو با فارس اظهار کرد: خاک هر کشوری برای جامعه آن مقدس است و براساس قوانین بینالمللی هیچ حکومت و دولتی نمیتواند به خاک کشور دیگری تعرض کند.

وی تصریح کرد: براساس قوانین و عرف بین‌المللی اگر کشوری بخواهد به خاک دیگران تعرض کند، دولتی که خاک آن‌ مورد تعرض قرار گرفته است، ‌ حق دفاع از خود را دارد.

* انگلیسی‌ها نمی‌خواهند کشورهای منطقه آرامش داشته باشند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه به اظهارات غیر دیپلماتیک وزیر خارجه امارات درباره جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی اشاره کرد و گفت: این جزایر جزو خاک مقدس ایران اسلامی هستند و اظهارات وزیر خارجه امارات باید از سوی دستگاه‌ سیاست خارجی با جدیت پیگیری شده و واکنش قاطع ایران را دریافت کند.

الهیان با اشاره به توان نظامی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی خاطر‌نشان کرد: ایران هیچ بحثی درباره جزایر سه‌گانه خود و یا دیگر مناطق سرزمینش ندارد و به احدی نیز اجازه نخواهد داد که چشم‌داشتی به خاک کشورمان داشته باشد.

وی تاکید کرد: بحثمربوط به حدود و مرزهای ایران با دیگر همسایگان ریشه در دوران استعمار انگلیس دارد و آن‌ها به صورتی برنامه‌ریزی کرده‌اند که قرن‌ها میان کشورهای منطقه در این مورد بحثو جدل وجود داشته باشد و همسایگان روی آرامش نبینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه دولت و دستگاه سیاست خارجی باید درباره مواضع ضد ایرانی امارات چه واکنشی داشته باشد؟ گفت: این موضوع محدود به یک کشور و یا مسئول خارجی نیست و ما باید در تمام موارد در برابر افرادی که به ملت و دولت ایران جسارت می‌کنند، مقتدارانه بیاستیم.

الهیان تاکید کرد: این رویکرد موجب حفظ منافع ملت و کشور شده است و دیگران به خود اجازه نمی‌دهند درباره منافع و خاک کشورمان رفتار گستاخانه داشته باشند.

* حضور احمدی‌نژاد در ابوموسی مناسب بود

وی درباره سفر رئیس جمهوری و حضور در جزیره ابوموسی نیز خاطرنشان کرد: این سفر و اقدام دولت بسیار مناسب بود و باید ادامه یابد، چرا که ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران اسلامی است و احدی حق ندارد به آن چشمداشتی داشته باشد.