به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا خباز نماينده كاشمر در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دولت قيمت بنزين را در سال اول هدفمندي يارانه بر خلاف قانون مصوب مجلس افزايش داده و اين در حالي است كه افزايش قيمت ها بايد با يك شيب ملايم انجام مي شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور برای افزایش قیمت بنزین مهیا نیست و در صورت مخالفت نمایندگان مجلس با این افزایش قیمت، دولت مجاز است که ۲۰ درصد بر قیمت بنزین اضافه کند.

خباز درباره نرخ پیشنهادی بنزین از سوی دولت اظهار داشت: در لایحه بودجه، نرخی از سوی دولت پیشنهاد نشده ولی در رسانه‌ها ۲ رقم، ده هزار ریال و پانزده هزار ریال به نقل از دولت منتشر شده است.

وی با اشاره به سهمیه بندی بنزین، تصریح کرد: ‌سهمیه بندی بنزین در قانون هدفمندی یارانه‌ها دیده نشده ولی چون دولت بی رویه قیمت بنزین را افزایش داده است، در کنار آن سهمیه‌بندی را به عنوان یک امتیاز برای مردم قائل شده تا اعتراض عمومی به وجود نیاید.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: احتمال دارد دولت در صورت عدم قبول افزايش قيمت بنزين از سوي مجلس، سهميهبندي را متوقف كند.