به گزارش افکارنیوز، غلامرضا عنايتي در گفتوگو با ايسنا در رابطه با بازي تيمهاي استقلال و صبا، اظهار کرد: جمعه تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بينندگان تلويزيوني بازي خوبي ديدند. ضمن اين که اين بازي دو قسمت داشت. نيمه نخست متعلق به استقلال بود و آنها توانستند با موقعيتهاي ۴۰ درصدي و با استفاده از تجربهشان سه گل را به ثمر برسانند. نيمه دوم همه در اختيار ما بود و اگر تير دروازه همکاري ميکرد، حقمان باخت نبود. علاوه بر اين که سه توپ ما به تير دروازه خورد چند توپ را هم رحمتي گرفت و اين مساله نشان داد که بدشانس بوديم.

" مهاجم صبا قبل از بازی دچار مصدومیت بود ". عنایتی در همین رابطه گفت: هنگام گرم کردن روی پایم کمی تیر کشید، حتی با کاپیتان تیم صحبت کردم تا بازی نکنم، اما مرتضی کاشی گفت که بازی کنم تا حرف و حدیثی پیش نیاید. این درد تا پایان بازی همراه من بود و حتی نمی‌توانستم به خوبی استارت بزنم. با همان مصدومیت بازی کردم تا حرف و حدیثی ایجاد نشود.

مهاجم صبای قم درباره شرایط صبا و این که آیا فکر می‌کرد چنین نتایجی توسط صبای رقم خورد، گفت: وقتی که به این تیم آمدم، مانند سایر افراد فکر می‌کردم و احساس می‌کردم که باید برای نیفتادن بجنگیم. به شجاعت ویسی باید آفرین گفت. معمولا یک فرد در اولین فصل سرمربیگری‌اش سعی می‌کند انتخابی کند که در سال آینده بتواند پیشنهادهای خوبی داشته باشد، اما ویسی این ریسک را کرد و از بازیکنان جوان استفاده کرد. او حتی از لیگ استانی بازیکن جذب کرد و با شناختی که از آن‌ها داشت می‌دانست که نتیجه‌ می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ هفته‌ است که از رده پنجم پایین‌تر نیامده‌یم و این مساله نشان می‌دهد که ویسی با برنامه کار کرده است. اگر کمی تجربه تیم ما بالا بود در حال حاضر باید برای قهرمانی می‌جنگیدیم. باید به شجاعت مثال زدنی ویسی تبریک گفت: او انرژی قابل توجهی برای تیم صرف می‌کند، امیدوارم پایان فصل با کسب سهمیه بتوانیم جواب زحمات او را بدهیم.

عنایتی درباره دیدار هفته آینده صبا برابر نفت تهران و رقابتی که با این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند گفت: این بازی فینالی برای کسب سهمیه است و در دیدار روز جمعه ما مقابل نفت تهران تا ۹۰ درصد مشخص می‌شود که می توانیم سهمیه بگیریم یا خیر. اگر بتوانیم نفت را شکست دهیم، بخش زیادی از راه را طی می‌‌کنیم. باید این بازی را فراموش و خودمان را برای رویارویی با نفت تهران آماده کنیم.

بازیکن صبا درباره سرنوشت قهرمانی لیگ نیز گفت: بسیار سخت است. استقلال، سپاهان و تراکتورسازی سه ضلع مثلثقهرمانی هستند و هر سه تیم با انگیزه‌اند. تیمی که کمتر اشتباه کند، قهرمان می‌شود و هر کسی که لغزش داشته باشد، جام را از دست می‌دهد. امیدوارم که حق به حق‌دار برسد.

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد چه تیمی قهرمان شود؟ گفت: من دوست دارم صبا قهرمان شود.

بازیکن اسبق استقلال درباره احتمال حضورش در فصل آینده‌ در استقلال بیان کرد: پیشنهاد استقلال ویژه است و اگر پیشنهاد بدهند، با دقت کامل بررسی می‌کنم. با توجه به حرکاتی که تماشاگران قبل از بازی داشتند و مرا شرمنده کردند، احساس کردم که هواداران مرا دوست دارند. من هم عاشق آن‌ها هستم. بنابراین خیلی ویژه روی این پیشنهاد فکر می‌کنم.

مهاجم صبای قم درباره علت استقبال نشدن از بازی‌های این تیم در قم نیز بیان کرد: علت این موضوع کاملا مشخص است. هواداران هنوز این تیم را نپذیرفتند و احساس می‌کنند که این تیم غریبه است که در تهران تمرین و در قم بازی می‌کند. امکانات استان قم در حد یک تیم لیگ برتری نیست و باید مردم قم قبول کنند که برای رسیدن به هدف‌شان باید صبوری کنند و تیم را مورد حمایت خود قرار دهند تا کم کم این تیم قوی می‌شود. اگر به یکباره بازیکنان بومی وارد این تیم شوند، مطمئنا به لیگ یک سقوط می‌کند و کار بدتر می‌شود.

وی ادامه داد: فعلا باید این تیم را قبول کنند و برای بعد آن برنامه‌ریزی کنند. در حال حاضر اگر بخواهیم در قم اردو برگزار کنیم، زمین مناسبی پیدا نمی‌شود و باید در زمین اصلی تمرین کنیم که کیفیت آن هم بسیار پایین است و با دو بار تمرین کردن غیر قابل استفاده می‌شود. صبا برای قم است، اما با وجود این که ۳۰ دقیقه در رده‌های بالای جدول حضور داریم، اما حمایت نمی‌شویم و هنگامی که برای یک مسابقه به میدان می‌رویم به علت تعداد کم تماشاگران انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم. حداکثر ۲۰۰ تماشاگر در ورزشگاه حاضر می‌شود که ۱۸۰ نفر آن‌ها از دوستان خودمان و ۲۰ نفر دیگر هم از کارکنان ورزشگاه هستند. امیدوارم که مردم قم در این چهار بازی سرنوشت ساز حمایت کنند، سرنوشت خیلی از بازیکنان ما در گرو این چهار بازی است.

غلامرضا عنايتي در پاسخ به اين سوال که شرايط صبا را در فصل آينده چگونه پيشبيني ميکند، گفت: اگر بخواهند مثل امسال حمايت کنند، شرايط سخت ميشود. امسال قرارداد بسياري از بازيکنان حدود ۳۰ ـ ۴۰ ميليون بود، اما با اين حال مشکل مالي داريم. صبا اگر آسيايي شود و بخواهد نتيجه بگيرد، بايد ۶ ـ ۷ بازيکن خوب جذب کند تا بتواند از حيقيت فوتبال ايران دفاع کند. اگر برنامهريزي خوبي باشد، اما بودجه مناسب وجود نداشته باشد، مشکل ايجاد ميشود. اميدوارم مسئولان صبا و استاندار قم که ارادت خاصي نسبت به او دارم جديتر به صبا توجه کنند تا هم در ليگ و همچنين به اميد خدا در آسيا نتيجه خوبي بگيرد.