توطئه آمریکا، اسرائیل برای برهم زدن روابط ایران واعراب

به گزارش افکارنیوز ، "علی رمضان الأوسی" استاد دانشگاه لندن و رئیس مرکز مطالعات جنوب عراق در گفتوگو با فارس با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ایرانی ابوموسی و واکنش طرف اماراتی به این سفر گفت: متاسفانه عربها در اتخاذ مواضع اشتباه معروفند و این بار نیز مواضع آنها به اشتباه ایران را هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه عرب‌ها معمولاً‌ با نادیده گرفتن اولویت‌ها و خواسته‌های مردمی خود، به غلط سنگر گیری می‌کنند، اولویت ملت‌های عربی را آزاد سازی قدس شریف و دو جزیره سعودی تیران و صنافیر از اشغالگری صهیونیست‌ها دانست.

الأوسی ملت‌های ایران و عرب را دوست و برادر یکدیگر خواند و تصریح کرد که اسناد تاریخی مالکیت ایران بر سه جزایر سه گانه را ثابت می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که دسیسه‌هایی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در بر افروختن این هجمه تبلیغاتی علیه ایران دست دارند تا بدینوسیله به پیاده سازی اهداف و طرح‌های خرابکارانه در کشورهای عربی ادامه دهند.

وی موضوع استقرار سپر موشکی آمریکا در منطقه خلیج فارس را جزیی از سناریوی برای برهم زدن روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران دانست و افزود: برخی‌ها می‌خواهند با تیره سازی روابط تهران - ابوظبی بهانه‌ای برای دخالت بیشتر در منطقه و استقرار سپر موشکی بیابند.

این استاد دانشگاه لندن استراتژی‌ها رژیم‌های عربی را متناقض خواند و تاکید کرد که وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در حالی در خصوص سفر احمدی نژاد به جزیره ابو موسی گردهم آمدند که کویت از توطئه‌های سعودی به ستوه آمده و امارات دلارهای خود را به قصد دخالت در عراق هزینه می‌کند.

وی سیاست خصمانه سران عرب علیه سوریه را به منظور شکست دادن محور مقاومت خواند و از اینکه سران عربی در راستای اهداف صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گام بر می‌دارند ابراز تاسف کرد.