به گزارش افکار نیوز به نقل از جام جم آنلاين، نمايندگان در اين بيانيه ضمن بي اساس و مردود دانستن ادعاهاي امارات متحده عربي؛ جزيره ابوموسي را جزئي از خاك لاينفك جمهوري اسلامي ايران دانستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: " سفر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی از جمله سفرهای داخلی و استانی محسوب می‌شود و موضع گیری مسئولین امارات، دخالت آشکار در امو ر داخلی ایران است.

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام تهیه این بیانیه از امضای ۲۲۵ نماینده خبر داد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن بی اساس و مردود دانستن ادعاهای واهی مطرح شده از سوی مجلس ملی اتحادی امارات عربی متحده، با تاکید اینکه سفر جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری به شهرستان ابوموسی «در ادامه سفر ایشان به سایر جزایر ایرانی خلیج فارس»، یک موضوع داخلی ایران بوده و در چارچوب سفرهای معمول استانی صورت پذیرفته است، کلیه ادعاهای مطروحه در این زمینه را مداخله آشکار در امور داخلی ایران، غیرقابل پذیرش و مردود می داند.

مجلس شورای اسلامی تاکید می نماید طرح ادعاهای واهی علیه جزایر سه گانه ایرانی از سوی امارات هیچ گاه بر حقانیت تاریخی و حقوق ملی مردم ایران بر این جزایر به عنوان جزیی لاینفک از خاک سرزمین جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد نمی سازد.

مجلس شوراي اسلامي تأكيد مي نمايد كه جمهوري اسلامي ايران موضوع تماميت ارضي و حاكميت خويش بر جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك را اساساً غيرقابل مذاكره دانسته ولي همچون گذشته در قالب روابط دوستانه و حسن همجواري از مذاكرات مستقيم دوجانبه با دولت امارات متحده به منظور بررسي راههاي تقويت هر چه بيشتر مناسبات بين دو كشور و رفع سوءتفاهمات احتمالي استقبال مي كند.