به گزارش افکارنیوز، فاطمه آلیا عضو جبهه پایداری و نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس،با تأکید بر اینکه باید فضای کشور برای مشارکت حداکثری مردم فراهم شود تصریح کرد: در حال حاضر رقابت بین گفتمان جبهه پایداری و برخی احزابی است که عمر ۴۰ساله دارند.

آلیا با بیان اینکه مردم نباید تذکرات، سخت‌گیری‌های نمایندگان نسبت به مسئولان را ببینند و صرفاً باید نتیجه مطلوب این پیگیری‌ها را مشاهده کنند، گفت: مثلاً درباره سؤال از وزیر بنده بارها به دفتر وزیر رفتم و با سؤال از وی کار را به نتیجه رساندم لذا استفاده از حق قانونی خود و کشاندن وزیر به صحن علنی همیشه راه حل نهایی نیست.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان برای اینکه مردم در حوزه‌ انتخابیه صدای او را بشنوند دست به این جنجال‌سازی‌ها می‌زنند در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حتی الامکان مسئولان اجرایی را به مجلس نکشید و اجازه دهید آنها را به کار اجرایی برسند و به دولت کمک کنید.

عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که آیا شما از پاسخ رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان قانع شدید یا خیر؟ اظهار داشت: علت اینکه جلسه سؤال از رئیس‌جمهور آنطور برگزار شد عوامل متعددی دارد؛ یک عامل آن نقص قانونی و آیین‌نامه‌ای مجلس بود چرا که آیین‌نامه در مقابل اینکه اگر مجلس جواب سؤال خود را دریافت نکند چه می‌شود، سکوت کرده بود.

آلیا با تأکید بر اینکه آن سؤال کردن با این جواب‌ ندادن احمدی نژاد متناسب بود و رئیس جمهور به جای پاسخ دادن به سؤال‌ها آنها را رفع و رجوع کرد افزود: علت دیگر فضای آن روز مجلس بدسلیقگی نمایندگان در تعیین روز سؤال و در آخرین روز کاری مجلس بود که رئیس جمهور نیز برای تلخ نشدن کام ملت آن گونه پاسخ داد.

" باتوجه به اینکه سؤال از رئیس جمهور برای اولین بار صورت می‌گرفت احتمالا برخی نمایندگان به دنبال این بودند که نامشان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود! "

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار داشت: طراحان سؤال از رئیس‌جمهور پاسخ‌ها را قانع کننده ندانستند و آنها قطعا در سؤال ۱۱ روز خانه نشینی احمدی‌نژاد به دنبال این نبودند که او بگوید " احمدی نژاد و خستگی؟ " هرچند مردم نیز انتظار چنین جوابی را از رئیس جمهور نداشتند چرا که فاصله منزل و محل کار او ۱۰۰ قدم بیشتر نیست.

آلیا درباره عدم استیضاح وزیر کار و استعفای مرتضوی، اظهار داشت: شیخ‌الاسلام از لحاظ عملکردی، شخصیتی و خدمتگزاری به نظام جزء مسئولان موفق است که مجلس به وی اعتماد دارد و با وجود ادغام سه وزارتخانه مدیریت خوبی دارد.

آلیا با بیان اینکه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نظر کلی مجلس نبود، تصریح کرد: اما برخی از نمایندگان این استیضاح را مطرح کردند و برای این کار تخلفاتی را از جانب مرتضوی برشمردند.