به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، با وجود برقراری آرامش نسبی در بازار جهانی طلا، از صبح امروز قیمت ها در بازار داخلی ارز و طلا افزایش یافت.

در حالی که نوسان قیمت ها در بازار جهانی همچنان بر اونس ۱۶۵۰ دلاری حکم می کند، قیمت انواع سکه از امروز صبح با شتاب بیشتری به روند صعودی خود ادامه داد. همچنین در بازار ارز ابتدا قیمت هر دلار آمریکا تا ۱۸۵۰ تومان افزایش یافت و قیمت تمام سکه طرح جدید ۷۲۱ هزارتومان را نیز ثبت کرد. با نزدیک شدن به ظهر امروز قیمت ها قدر تعدیل شد.

فعالان بازار علت اصلی افزایش دوباره قیمت ارز و سکه همزمان با آغاز عرضه سکه های ثبت نامی از سوی بانک مرکزی، تلاش دلالان برای حفظ قیمت ها و نیز کندی عرضه بانک ملی می دانند. در حال حاضر برخی دلالان بزرگ بازار در حال تبادل بسته های سکه با دلار هستند ک این امر به رشد همزمان قیمت دلار و سکه با وجود برقراری ثبات نسبی در بازار جهانی، منجر می شود.

همچنین مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مجلس برای صدور اجازه به دولت برای فروش ارز در بازار برای جبران کسری بودجه و تامین یارانه تولید، نگرانی ها را نسبت به ادامه اجرای سیاست دو نرخی در بازار ارز و نیز تن دادن دولت به افزایش قیمت ارز، افزایش داده است.

در مجموع تازه ترین قیمت ها در جریان معاملات امروز ظهر بازار تهران بدین شرح است:



گفتنی است، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۷۳ هزارتومان است.