به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، معاون پارلماني رييسجمهور، در ارزيابي اصلاح آييننامه مجلس درباره سوال از رييسجمهور تصريح كرد: در شرايط كنوني جامعه به ثبات و ارامش نياز دارد و طر ح اين مسائل تنش را بيشتر ميكند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان این مطلب، گفت: در این زمینه در مجلس بررسی‌ها ادامه دارد، ما نیز نظرات خود را گفته‌ایم و گزارش خود را این باره به آن‌ها ارائه داده‌ایم.

وی افزود: این نوع برخورد درباره سوال از رییس‌جمهور دارای اشکال است، نظر ما این است که سوال از رییس‌جمهور فرآیند خود را دارد و استیضاح رییس‌جمهور نیز فرآیند متفاوت با آن است در حالی که در آیین‌نامه این دو به هم پیوند داده ‌شده‌اند. در حالی که بررسی‌ها ما نشان می‌دهد که در کشور‌های مختلف بین این دو تفاوت قائل می‌شوند و در قانون اساسی ما نیز برای سوال از رییس‌جمهور رای‌گیری و یا استیضاح در نظر گرفته نشده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور، در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها یک قانون دائمی دارد و دولت براساس آن عمل خواهد کرد. البته در قانون بودجه نیز ردیف‌هایی برای اجرای مرحله دوم در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون مجلس در حال بررسی آن است.

وی درباره روند رسیدگی به بودجه نیز گفت: ‌ بودجه هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و به نظر می‌رسد رسدگی به آن تا بعد از تعطیلات مجلس ادامه یابد و مجلس پس از آن در صحن علنی آن را بررسی کند. این روند نشان می‌دهد که بررسی بودجه امری زمان‌بر است در حالی که عده‌ای در تاخیر دولت برای ارائه بودجه اشکال می‌گرفتند.

ميرتاجالديني در پايان درباره علت لغو گفتوگوي تلويزيوني رييسجمهور كه قرار بود شب گذشته(سه شنبه شب) انجام شود نيز گفت: بهتر است اين را از دفتر رييسجمهور بپرسيم.