به گزارش افکارنیوز، سید محسن قمصری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس که پرسید اخیرا ۲ نفتکش به مقصد یونان حرکت کرده تا به آنها نفت تحویل دهند، گفت: صادرات نفت خود به یونان را ادامه دادهایم و کسی تاکنون اعلام نکرده که نفت ایران به یونان صادر نشود.

وی ادامه داد: وزیر محترم نفت تنها دو کشور را اعلام کرده بود که نفت دیگر به آنها صادر نکنیم که این دو کشور عبارتند از انگلیس و فرانسه.

این در حالی است که رستم قاسمی وزیر نفت ایران هفته گذشته در حاشیه افتتاح واحد بوتن وان مجتمع پتروشیمی جم در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که هم‌اکنون نفت ایران به کشور یونان نیز صادر نمی‌شود و این خبر به سرعت در صدر تمام خبرگزاری های داخلی و خارجی از جمله فارس، ایسنا، مهر و ایرنا قرار گرفت.

نکته دیگر اینکه پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت نیز خبر توقف صادرات نفت به یونان را منتشر کرده بود.

قمصری ادامه داد: من از آنجا که در دولت کار می‌کنم موظف هستم تا به کلیه دستورات عمل کنم بنابراین هیچ یک از مقامات عالیرتبه تاکنون مجوز قطع صادرات نفت ایران به یونان را صادر نکرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید کشور یونان در محموله‌های گذشته بدحسابی کرده است و پول نفت فروخته شده را تحویل نداده پاسخ داد: این یک بحثتجاری است و فارغ از هرگونه بحثسیاسی است ما موظفیم که بودجه کشور را تأمین کنیم بر این اساس اختیار داریم تا نفت را هر گونه که بخواهیم و وظیفه خود می‌دانیم صادر کنیم.

وی ادامه داد: حتما تضمینی وجود داشته که یونان پول نفت خود را به ایران پس دهد.

پیش از این نیز محافل رسمی از توقف صادرات نفت ایران به یونان خبر داده بودند که امور بین المللی شرکت ملی نفت اقدام به تکذیب عجولانه خبر کرده بود، ولی پس از ساعتی مجبور به حذف تکذیبیه خود شد.