به گزارش افکار نیوز به نقل ازخبرآن لاین،همزمان با آغاز فصل انتخابات در امریکا باز هم مخالفان باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا به دنبال بهانه ای برای بر زمین کوبیدن وی و زیر سوال بردن هویت آمریکایی اش هستند. این بار گاردین با انتشار یک سند اثبات کرده که نام پدر باراک اوباما زمانی در لیست کنیایی هایی بوده است که حضور آنها در امریکا خطرناک اعلام شده بود. این روزنامه انگلیسی در این خصوص می نویسد: نام باراک اوباما پدر در سندی دیده می شود که در آن امریکایی ها در مخابره اطلاعاتی به انگلیس اعلام کرده اند که کنیایی هایی که نامشان در این لیست دیده می شود می توانند برای امریکا خطرآفرین باشند.

تاریخ این مکاتبه به سال ۱۹۵۹ بازمی گردد و در آن مقام های امریکایی ابراز نگرانی کرده اند که جوانان کنیایی که به اسم تحصیل به امریکا می آیند پس از مدتی احساس تنفر از سفیدپوستان را در خود پرورش داده و البته احساساتی کاملا ضدامریکایی هم پیدا می کنند. در ادامه مدارک افشا شده دیده شده است که امریکایی ها نسبت به اعطای پذیرش به پدر رئیس جمهوری فعلی امریکا برای تحصیل در دانشگاه هاوایی نیز اعتراض هایی را وارد کرده اند.
یک سال پس از تاریخ این سند ، باراک اوباما پدر در کلاس زبان روسی دختری امریکایی را دیده و در سال ۱۹۶۱ با او ازدواج می کند. حاصل این ازدواج پسری است با همان نام باراک اوباما که در سال ۲۰۰۸ میلادی نامش به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ثبت شد. پدر باراک اوباما در سال ۱۹۸۲ در سانحه رانندگی در نایروبی کشته شد. پدربزرگ کنیایی او در سال ۱۹۴۹ به اتهام شرکت در جنبش استقلال کنیا توسط انگلیسی ها شش ماه بازداشت شده بود.