گرانی؛ عمده مشکل زوج‌های نابارور

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمدابراهیم پارسانژاد امروز در حاشیه برگزاری سومین کنگره بینالمللی باروری و ناباروری در تبریز اظهار کرد: اصولا یکی از وظایف و پیشفرضهای انجمن باروری و ناباروری ایران برگزاری کنگرها و سمینارهای سالانه است و در همین هماندیشیها آخرین پیشرفتهای علمی در امر ناباروری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از سه یا چهار سال تصمیم گرفتیم که این هم‌اندیشی‌ها از فرم ملی درآمده و شکل بین‌المللی به خود بگیرد.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران افزود: از طریق مطالعات دقیق صورت گرفته باید اعلام کنم که ۱۲ درصد از کل زوج‌ها مثل بقیه دنیا در ایران نابارور هستند.

وی گفت: به اطمینان اعلام می‌کنم که ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان ناباروری داشته است که بر همین اساس هیچ نیازی نیست که برای درمان به خارج از مرزهای ایران اسلامی سفری صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات حال حاضر زوج‌های نابارور برای ادامه درمان بحثگران بودن تکنیک‌های درمان است که عدم پوشش بیمه سختی این امر را دوچندان کرده است.

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران در زمینه عمده دلیل ناباروری در ایران اظهار کرد: عفونت‌های جنسی از عوامل اصلی ناباروری در دیگر کشورهای جهان هستند این در حالی است که در ایران به دلیل فرهنگ اسلامی این مسئله به ندرت دیده شده و عدم تخمک‌گذاری در بانوان بیشترین علت ناباروری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر درمان ناباروری در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها، از پیشرفت خوبی برخوردار است و همین امر باعث شده که پذیرای بیماران قابل توجهی از بین زوجهای نابارور کشورهای همجوار در ایران باشیم.