به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، نیروهای امنیتی رژیم آلخلیفه امروز با حمله به مناطق مختلف بحرین ۲۰ معارض این کشور را به بهانه اختلال در برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک بازداشت کردند.

فعالان سیاسی و حقوقی بحرینی تاکید می‌کنند که رژیم آل‌خلیفه هرچه به زمان برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک نزدیک می‌شود، بر میزان سرکوبگری و بازداشت معارضان خود افزوده است.

آنان تاکید می‌کنند که طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌‌خلیفه ۶۰ رهبر معارض را بازداشت و راهی زندان کرده‌اند که با بازداشت این ۲۰ معارض تعداد معارضان بازداشت شده طی روزهای اخیر به ۸۰ نفر رسیده است.

رژیم آل‌خلیفه برای میزبانی مسابقات جایزه بزرگ در روزهای اول تا سوم اردیبهشت خود را آماده می‌کند، این مسابقات که در سال گذشته به دلیل ناآرامی‌های بحرین لغو شد، یکی از امیدهای آل‌خلیفه برای بهبود وجه بین المللی خود و نشان دادن جدیت مقامات آن برای اجرای اصلاحات است.

به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش آل‌خیلفه برای نخستین بار از زمان آغاز انقلاب مردمی بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون از مهمات و تجهیزات جنگی استفاده کرده است.



به گفته فعالان، در ناآرامی‌های سال گذشته بحرین ۳۵ معترض کشته شدند، اما از هنگام پایان حکومت نظامی شمار تلفات تظاهرات‌کنندگان به حدود ۷۰ نفر افزایش یافته که به گفته آنها به علت استفاده گسترده از گازهای سمی و اشک‌آور بوده است.

" رازقه سایناس "، از مؤسسان سازمان " گواه بحرین " درباره تشدید سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه گفت: انقلاب این کشور مسالمت‌آمیز است و بیش از یک سال است که ادامه دارد، اما با سرکوب شدید حکومتی مواجه شده و بحرینی‌ها واقعا احساس ظلم می‌کنند و می‌خواهند که جامعه بین‌ المللی در کنار آنها بایستد و از انقلابشان حمایت کند.

این فعال بحرینی که در دانشگاه کلمبیا نیویورک سخن می‌گفت، تاکید کرد: در کشورش شمار زیادی از مردم شکنجه و هزاران نفر از کار اخراج شده‌اند.

"گواه بحرین" یک گروه از ناظران بینالمللی است که موارد نقض حقوق بشر، مجازات جمعی و سرکوب فعالان در این کشور حاشیه خلیج فارس را پیگیری میکند و به ارائه گزارش درباره آنها میپردازد.