به گزارش جامجم، ساعت شش بامداد ديروز ـ چهارشنبه ـ يكي از ساكنان محله ابن بابويه در شهر ري در حال ترك خانهاش بود كه مشاهده كرد، مرد جواني وسايل درون خودرويش را دزديده و گوني به دست در حال دور شدن از محل است.

در این هنگام مرد صاحبخانه با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواست و به تعقیب سارق پرداخت. سارق نیز با چاقو او را تهدید کرد تا تعقیبش نکند.

در جریان این تعقیب و گریز، متهم با نزدیک شدن به یک خودروی عبوری، قصد داشت آن را بدزدد تا با آن فرار کند.

متهم جوان به همین نیت به سمت راننده رفت و وقتی دید او یک مامور انتظامی است، با دستپاچگی گونی اموال مسروقه را زمین انداخت و پا به فرار گذاشت.

مالباخته در تعقیب دزد اموالش بود

مامور انتظامی وقتی از خودرو پیاده و متوجه شد مالباخته در تعقیب سارق اموالش بوده، موضوع را تلفنی به همکارانش در کلانتری ۱۷۲ خبر داد و پیاده به تعقیب دزد فراری پرداخت.

در حالی که این تعقیب و گریز ادامه داشت، سارق مسیرش را تغییر داد و به سمت سه‌راهی ورامین حرکت کرد و وارد یک ساختمان سه طبقه شد. مامور انتظامی نیز به دنبال متهم وارد ساختمان شد.

فرار به سمت یک ساختمان

متهم پس از ورود به ساختمان خواست خود را به پشت‌بام برساند، اما چون راه پشت‌بام مسدود بود، دوباره به طبقه سوم بازگشت. در همین موقع ماموران کلانتری و گشت‌های انتظامی در محل حادثه به همکارشان ملحق شدند.

در حالی که محل به محاصره پلیس درآمده بود، متهم از پله‌های اضطراری ساختمان بالا رفت و با چاقو و افشانه‌ای که در اختیار داشت، ماموران را تهدید می‌کرد تا از محل دور شوند.

حمله متهم به خانه یک شهروند

در این هنگام دزد فراری بدون توجه به اخطار ماموران به سمت طبقه سوم ساختمان رفت و با زدن ضربه‌هایی به در آپارتمان، از ساکنان آنجا ‌خواست تا در را باز کنند.

ماموران از ترس این‌که سارق به ساکنان خانه آسیبی برساند و دست به گروگانگیری بزند، به گفت‌و‌گو با او پرداختند تا خود را تسلیم کند.

عملیات روانکاوانه پلیس

عملیات روانکاوانه پلیس ادامه داشت تا این‌که متهم وقتی دید ساکنان خانه حاضر به بازکردن در آپارتمان نیستند و هرلحظه حلقه محاصره پلیس تنگ‌تر می‌شود، بدون عملی کردن نقشه گروگانگیری از پله‌ها پایین آمد.

در این مرحله ماموران با شلیک چند تیر هوایی از متهم خواستند خود را تسلیم کند، اما او از طبقه دوم خود را به سمت پله‌های اضطراری رساند تا وارد ساختمان کناری شود.

شلیک به سوی متهم

ماموران که متوجه قصد متهم شده بودند، با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح به سوی او شلیک کردند.

متهم در حالی که زخمی شده بود، باز هم قصد فرار داشت اما توسط ماموران دستگیر و به یک مرکز درمانی منتقل شد.

مادر و پسر از روز وحشت گفتند

مادر و پسری که سارق قصد داشت به زور وارد خانه‌شان شود، برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شدند.

آنها به ماموران گفتند در خانه خواب بوده‌اند که ناگهان صدای ضربه‌هایی را به در آپارتمان شنیده‌اند، اما قصد بازکردن در را داشته‌اند که ناگهان با شنیدن صدای ماموران انتظامی که با اخطار به متهم می‌خواستند خود را تسلیم کند، در را باز نکرده‌اند و متهم نیز در اجرای نقشه گروگانگیری ناکام مانده است.

در مرحله مقدماتی تحقیقات معلوم شد، برگه‌ای که از متهم زخمی کشف شده، متعلق به مردی است که آخرین روز اسفند سال گذشته اموال خودرویش از سوی همین دزد زخمی به سرقت رفته و متهم پس از سپردن کفالت در دادسرا آزاد شده تا بقیه اموال او را پس دهد، اما دیگر از وی خبری نشده است.

دزد زخمی سابقه‌دار بود

با اطلاعات به دست آمده از این مرد و مشخص شدن هویت متهم، پلیس به بررسی سوابق او پرداخت و مشخص شد دزد زخمی یک متهم سابقه‌دار است که چند بار به اتهام سرقت اموال درون خودرو، سرقت از اماکن خصوصی و خرید و فروش اموال دزدی دستگیر و زندانی شده است.

با مشخص شدن هویت متهم و سوابق کیفری او، پرونده قضایی تشکیل شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کار آگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

آخرين گزارش خبرنگار ما حاكي است، متهم به دليل شدت جراحات به يكي از بيمارستانهاي تهران منتقل شده است تا پس از بهبود به پليس آگاهي منتقل و بازجويي شود.