تاثیر مشایی و بقایی در روابط اجتماعی مردم!

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمود احمدینژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به اینکه نوروز فصل پیوند تمام انسانها با انسان کامل است، گفت: نوروز زمانی است که تمام انسانها امیدوار میشوند و حواس انسان جمع میشود.

وی افزود: ممکن است انسان در طول سال سه ماه یا حتی بیشتر در فراموشی و غفلت باشد اما زمانی که نوروز می‌رسد، هوشیار و آماده می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: دلیل این مسئله این است که فطرت انسان همه به دنبال انسان کامل است و نوروز نیز زمان پیوند انسان با انسان کامل است و فطرت تمام انسان‌ها نیز به صورت ناخودآگاه به دنبال انسان کامل و حرکت به سمت قله کمال است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بحثتاثیر سفر بر کشور و اهداف آن گفت: ‌ در همین گذشته نزدیک یعنی ۴۰ تا ۵۰ سال پیش که سفرها بسیار محدود بود، بسیاری از مردم کشور با یکدیگر آشنایی نداشتند و حتی با هم دشمن بودند.

وی افزود: اما در این ۵ تا ۶ سال اخیر به همت برادر عزیزمان آقای مشایی و مهندس بقایی تعداد سفرها زیاد شده و مردم نواحی مختلف به گونه‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند که گویی دوستان چندین ساله هستند.

رئیس جمهور با انتقاد از کسانی که از بحثتعطیلات و سفرهای مردم انتقاد می‌کنند، گفت: برخی‌ها به محض اینکه ما می‌خواهیم زمانی را برای مردم قرار بدهیم، شروع به اعتراض می‌کنند و می‌گویند که اقتصاد کشور مختل می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: اینها نمی‌فهمند و می‌خواهند انسان را با توجیهات سرمایه‌داری بسنجند و سرمایه‌داری نیز به دنبال این است که انسان را تنها تبدیل به یک ماشین و ابزار برای کار کردن کند.

وی ادامه داد: ‌ زمانی که می‌خواهیم ۲ روز به مدت تعطیلات عید فطر اضافه کنیم، صدای بسیاری در‌می‌آید در حالی که خودشان به سفرهای ۱۵ روزه و یا حتی بیشتر می‌روند.

رئیس‌جمهور با اشاره به انتقادات برخی از نوروز گفت: برخی‌ها تا به نوروز اشاره می‌شود، آنرا طاغوتی عنوان می‌کنند در حالی‌که نوروز و تاثیرات آن همچون کنار گذاشتن کینه‌ها و عمل به دستورات پیامبر اسلام است.

احمدینژاد در پایان تصریح کرد: کسانی که در بحث تعطیلات سفرهای نوروزی تلاش میکنند و برای سفرهای مردم تسهیلات فراهم میکنند، یک کار الهی انجام میدهند.