نارضایتی مردم عراق ازتبرئه ۱۵مزدور صدام

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، این اقدام دادگاه عالی کیفری بغداد نارضایتی مردمی زیادی را در عراق برانگیخت زیرا وزارت دادگستری عراق اعلام کرده است که ۱۵ تن از عناصر رژیم صدام را تبرئه کرده است.

به گزارش " نهرین نت "، " فاضل صلفیح العزاوی " رئیس دستگاه اطلاعاتی و سفیر عراق در مسکو در دوران صدام، " عکلة " صقر " از اعضای فرماندهی رژیم بعثدر قطر، " هاشم حسن المجید " پسرعموی صدام، " محمد مهدی صالح " وزیر بازرگانی سابق، " حامد یوسف حمادی " وزیر سابق فرهنگ، " محمود فرج السامرائی " کارشناس سابق هیئت صنایع نظامی رژیم صدام نیز از جمله این ۱۵ نفری هستند که تبرئه و آزاد شده‌اند.

شبکه ماهواره‌ای " الانوار ۲ " واکنش تعداد زیادی از شهروندان عراق در قبال این امر را نشان داد که همگی با این موضوع مخالف بودند و این سوالات را طرح می کردند:

چرا محاکمه این ۱۵ تن از عناصر رژیم صدام، برای ملت عراق نمایش داده نشد و به طور مستقیم یا غیر مستقیم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش نشد تا ازمردم از جزئیات آن اطلاع یابند؟

چرا محاکمه این افراد اعلام نشد تا شاکیان پرونده‌های آنها دادخواست‌های خود را علیه این متهمان به دادگاه ارائه دهند؟

" ازهر الخفاجی " یکی از شخصیت‌های سیاسی عراق تصمیم دادگاه عالی کیفری عراق در آزادی این ۱۵ تن را که مستقیم و غیر مستقیم در کشتار ملت عراق نقش داشته‌اندف محکوم کرد و گفت که این اقدام بسیار مشکوک است.



" عارف طیفور " معاون دوم رئیس پارلمان عراق نیز دیروز خواستار تجدیدنظر در حکم آزادی رئیس صنایع تسلیحاتی رژیم صدام شد و گفت که آزادی دست‌نشانده‌های رژیم سابق به بازگشت خشونت در عراق کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر نیز آزادی دستنشاندههای صدام را حرام و ممنوع اعلام کرد و از خانوادههای قربانیان جنایات این افراد خواست تا دادخواستهایی را علیه این افراد تنظیم کنند و پارلمان نیز مانع اجرای حکم آزادی آنها شود.