به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پایگاه العرب آنلاین در مطلبی با اشاره به حذف خیرت الشاطر از عرصه انتخابات ریاست جمهوری مصر به بررسی وضعیت جایگزین وی یعنی "محمد مرسی" پرداخته است.

پایگاه مذکور می نویسد: محمد مرسی رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین پس از حذف خیرت الشاطر رقابت دشواری را پیش رو دارد.

این پایگاه بیان کرد: محمد مرسی فردی آرام است و کمتر در رسانه ها آفتابی می شود و گروه اخوان المسلمین از بیم حذف خیرت الشاطر وی را معرفی کرد.

پایگاه مذکور می افزاید: محمد حبیب معاون سابق رهبر اخوان المسلمین معتقد است که محمد مرسی به مراتب ضعیف تر از خیرت الشاطر است.

حبیب بر این باور است که محمد مرسی شخصیت جذابی نیست و روابطش با دیگر گروههای سیاسی مصر تقریبا صفر است و شخصیتی ناشناخته است.

این پایگاه می نویسد: محمد حبیب معتقد است که اخوان المسلمین با شرکت در روند انتخابات ریاست جمهوری کار اشتباهی انجام داده و جدای از آن اخوان المسلمین مرد اشتباه را برای سمتی اشتباه و در زمانی نابجا معرفی کردند.

پایگاه مذکور می افزاید: خیرت الشاطر با حمایت از نامزدی محمد مرسی وی را فردی بهتر از خود معرفی کرده، اما واقعیت این است که الشاطر بسیار فعالتر از مرسی است.

پایگاه فوق می نویسد: همه مصری ها به خوبی خطابه محمد مرسی در پارلمان سال ۲۰۰۲ که حامیان رژیم حسنی مبارک اکثریت را در آن داشتند به یاد دارند اما وی در انتخابات سال ۲۰۰۵ نتوانست کاری از پیش ببرد.

این پایگاه در پایان بیان کرد: محمد مرسی رقبای سرسختی همانند عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و عبدالمنعم ابوالفتوح عضو اخراجی اخوان المسلمین را پیش رو دارد.