دوران ریاست‌جمهوری سارکوزی به مو بند است

به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از شبکه فرانسوی "فرانس۲۴"، بیش از ۴۴ میلیون نفر از مردم فرانسه واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاستجمهوری فرانسه هستند که میتوانند در دور اول این انتخابات که قرار است امروز برگزار شود، شرکت کنند و این در حالی است که این امر میتواند به مفهوم پایان دوره آشفته صدارت "نیکلا سارکوزی" باشد.

پیش‌بینی‌هایی در خصوص میزان بالای رأی‌های ممتنع و همچنین آراء اعتراضی منجر شده که نتایج این انتخابات نامشخص باشد اما تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که راستگرایان(سارکوزی) پس از سوسیالیست‌ها(فرانسوا اولاند) در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. ‬

به احتمال بسیار زیاد " فرانسوا اولاند " و " نیکلا سارکوزی " که هر دو ۵۷ ساله هستند، شانه به شانه در دور دوم انتخابات فرانسه که قرار است ۶ ماه می برگزار شود، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شهروندان فرانسوی که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند، اوایل صبح امروز آراء خود را به صندوق‌ها انداختند و شهروندان فرانسوی کشورهایی چون " برزیل "، " اروگوئه "، " آرژانتین " و جزایری واقع در اقیانوس‌های " اطلس "، " آرام " و " هند " روز گذشته آراء خود را به صندوق‌های رأی انداختند و شهروندان فرانسوی در کشورهای " استرالیا " و " زلاند نو " نیز اوایل صبح امروز آراء خود را به صندوق های رأی انداختند.

بر اساس این گزارش، حوزه‌های رأی‌گیری در فرانسه از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز به وقت محلی(۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ) آغاز به کار کرد و این انتخابات تا ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی ادامه دارد.

۱۰ نامزد این انتخابات امروز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۸۵ حوزه رأی‌گیری تعیین شده به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در پایان دور نخست ۲ نامزدی که بیشترین میزان آراء را به خود اختصاص داده‌اند به دور دوم راه می‌یابند تا در آنجا به رقابت نهایی با یکدیگر برای ورود به کاخ الیزه بپردازند.

بر اساس این گزارش، میانگین ۸ نظرسنجی صورت گرفته در روز جمعه هفته گذشته نشان داد که اولاند به راحتی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با ۵۵ درصد مقابل ۴۵ درصد سارکوزی را شکست می‌دهد.