بخشش نمرات منفی بیش ازیک میلیون راننده

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش قانون، ترافیک، فرصتها و چالشها گفت: در سال ۸۹ قانون جدید راهنمایی و رانندگی به تصویب رسید که این قانون از دهم اردیبهشتماه سال ۹۰ به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم این قانون را نهادینه کنیم نیازمند هم‌اندیشی و بررسی چالش‌ها و ضرورت‌های پیش روی این قانون بودیم. تا پیوندی ناگسستنی بین اجرا و آخرین یافته‌های علمی پدید آوریم.

وی ادامه داد: رویکرد پلیس در برخورد با موضوعات ترافیکی موضوعی فرهنگی است. لذا از تمام نهادهای فرهنگ‌ساز از جمله رسانه‌ها و آموزش و پرورش استفاده شد تا در سایه تلاش این بخش‌ها شاهد کاهش تلفات در سطح جاده‌های کشور باشیم.

این فرمانده ارشد انتظامی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که آیا خودروهای دست دوم خارجی شماره‌گذاری‌ می‌شوند یا خیر گفت: این موضوع به هیچ وجه در شأن کشور ایران نیست.

این در شرایطی است که تردد موقت خودروهای خارجی در کشور فراهم است و افراد می‌توانند با استفاده از مهلتی دو ماهه از خودروی خارجی خود در کشور استفاده کنند.

مؤمنی با بیان اینکه جریمه هدف نیست اذعان داشت: ما در طرح نوروزی که از تاریخ بیست و پنجم اسفند سال گذشته لغایت ۲۰ فروردین سال جاری به اجرا درآمد طرحی را در نظر گرفتیم تا اگر افراد تخلفی را در ایام عید انجام ندهند نمره منفی آنها پاک شود.

لذا بر این اساس ۸۹.۳ درصد از رانندگان دارای نمره منفی در این ایام هیچ گونه تخلفی را انجام ندادند تا در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که دارای نمرات منفی بودند شاهد حذف این نوع جریمه باشند.

فرمانده پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود چرا که قانون جدید راهنمایی و رانندگی طی آن به مرحله اجرا درآمده بود. بخشودگی‌های صورت گرفته در زمینه نمرات منفی دیگر تکرار نخواهد شد و تنها کسانی مشمول این بخشودگی خواهند شد که طی ۶ ماه هیچ گونه تخلفی را انجام نداده باشند.

مؤمنی ادامه داد: متأسفانه طی روزهای اخیر تصادف اتوبوس‌ها افزایش چشمگیری داشته لذا باید بررسی‌های کامل صورت گیرد تا مقصرین و عوامل افزایش این نوع تصادفات شناسایی شوند چرا که ما به دنبال افزایش اعتماد مردم به شبکه حمل و نقل عمومی کشور هستیم.

وی اذعان داشت: خوشبختانه هم اکنون سیستم جیپی اس در قالب محورها به کارگیری شده تا ما شاهد کاهش ده درصدی تخلفات رانندگان اتوبوسها باشیم.