دستگیری ۳۰۰ خرده فروش موادمخدر

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسين ساجدينيا در گفتوگو باايسنا، درباره نتايج اولين مرحله از طرح امنيت محلهمحور در برخورد با خردهفروشان موادمخدر در سال ۹۱، به تداوم اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي اشاره كرد و گفت: در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور و بنابر درخواست شهروندان در اين خصوص، مجموعه پليس تهران بزرگ صبح روز يكشنبه اقدام به اجراي طرح برخورد با موادفروشان خرد در سطح گستردهاي كرده و قريب به ۳۰۰ نفر از خردهفروشان و توزيعكنندگان موادمخدر در پايتخت را طي عملياتي همه جانبه شناسايي و دستگير كرد.

وی با اشاره به این موضوع که این عملیات اولین مرحله از طرح دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر در قالب طرح امنیت محله محور در سال ۹۱ است، گفت: طرح امنیت محله محور با قدرت تا پایان سال ادامه دارد و در طول هر هفته چهار یا پنج طرح در راستای برخورد با ۲۵ جرم شاخص در شهر تهران صورت خواهد گرفت.

ساجدی‌نیا، با اشاره به همکاری خوب مرجع قضایی با پلیس در این زمینه، گفت: در اجرای این طرح ده‌ها کیلوگرم موادمخدر از نوع صنعتی و سنتی از خرده فروشان کشف و ضبط شده و متهمان این پرونده‌ها به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین به خانواده‌ها و والدین توصیه کرد: برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها در میان فرزندان، خانواده‌ها باید نظارت بهتر و بیشتری درباره تعاملات و ارتباطات فرزندانشان داشته باشند و همچنین نکات آموزشی که از سوی رسانه‌ها ارایه می‌شود، می‌تواند بهترین روش برای آموزش خانواده‌ها و فرزندان آنان باشد.

رییس پلیس پایتخت افزود: پلیس تهران بزرگ با ایجاد تعامل و برقراری ارتباط در ۱۰ مجموعه فرهنگی تهران اقدام به راه‌اندازی ۱۰ مرکز مشاوره برای آموزش و ارایه خدمات مشاوره‌ای به خانواده کرده است که می‌توان گفت این آموزش‌ها و خدمات در کنترل والدین بر فرزندانشان در برابر ناهنجاری‌ها بسیار موثر است.

ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به تعامل میان پلیس و آموزش و پرورش به ایسنا گفت: پلیس تهران بزرگ طی تعامل‌هایی که با آموزش‌ و پرورش داشته است، برنامه‌هایی را برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان فراهم کرده که در قالب نشست‌های خبری، بروشور، سمینار و وسایل کمک آموزشی در اختیار اولیاء، دانش‌آموزان و مربیان قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان‌کرد: در خصوص مسایل آموزشی پلیس‌تهران بزرگ اقدام به برپایی نمایشگاه‌های سیار در مناطق مختلف آموزش و پرورش کرده که با استقبال خوب شهروندان و دانش‌آموزان همراه بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که در بحثپیشگیری از جرایم و شاخص‌های تعریف شده در بحثبرخورد با جرایم در سال ۹۰ پلیس تهران بزرگ عملکرد بسیار خوبی نسبت به مدت مشابه در سال ۸۹ داشته است و به شهروندان اعلام می‌دارم که طرح امنیت محله محور که بنابر درخواست مردم آغاز شده است در روزهای آتی نیز با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.