به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، با مراجعه فردي به کلانتری ۱۰۹ بهارستان در ۱۸بهمن ماه سال گذشته، وي به مأموران اعلام کرد که مغازهاش در خیابان فردوسی مورد سرقت قرار گرفته و سارقان پس از تخریب قفل کرکره، اقدام به سرقت صدها عدد لباس و شلوار به ارزش چند میلیون تومان کردهاند كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده براي رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، پرونده مشابه دیگری در اولین روز اسفندماه سال گذشته با موضوع سرقت از یک مغازه لباس‌فروشی در خیابان فردوسی به پایگاه هفتم واصل شد که در آن سارقان به شیوه مشابه اولین سرقت، پس از تخریب قفل اقدام به سرقت تمامی اجناس داخل مغازه کرده بود.

با کسب اطلاعات دومین خبرسرقت، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی اطلاع دریافتند که تعدادی از مغازه‌های اطراف محل سرقت مجهز به دوربین‌های مداربسته است؛ تصاویر دوربین‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در آن کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودروGenesis شدند که سارقان پس از سرقت تمامی اجناس(البسه مردانه) داخل مغازه را در داخل خودرو مذکور گذاشته و از محل متواری شدند.

با شناسایی خودرو Genesis، کارآگاهان با بررسی شماره پلاک بدست آمده از خودرو دریافتند که این خودرو دارای سابقه در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ است؛ با بررسی پرونده سرقت خودرو مشخص شد که مالک خودرو ازطریق انتشار آگهی فروش خودرو در یکی از روزنامه‌ها قصد فروش خودروی Genesis را داشته که در۱۱اردیبهشت سال گذشته فردی در تماس تلفنی با مالک خودرو با او قرار ملاقات گذاشته و پس از حضور در محل فروش خودرو در غرب تهران، به بهانه امتحان کردن خودرو از نظر سالم بودن خودرو در پشت فرمان ماشین نشسته و در یک لحظه با استفاده از غفلت مالک خودرو و قبل از سوارشدن مالباخته، اقدام به سرقت خودرو کرده و از محل متواری شده است.

با توجه به احتمال خرید و فروش اجناس سرقتی در سطح بازار، اقدامات لازم برای کنترل نامحسوس بازار و همچنین دیگر مناطق و مراکز تجاری که احتمال فروش اجناس سرقت شده در آنها وجود داشت، انجام و کارآگاهان پایگاه هفتم اطلاع پیدا کردند که تعداد زیادی از اموال مسورقه توسط راننده یک دستگاه خودرو سواری متعلق به آژانس خودرو و برای تحویل به تعدادی از فروشندگان لباس، به بازار تهران آورده شده که کارآگاهان با حضور در محل و ضمن توقیف مقادیر زیادی اموال مسروقه، راننده آژانس را نیز به پایگاه هفتم انتقال داده و تحقیقات از این شخص را آغاز کردند.

در تحقیقات کارآگاهان از راننده آژانس مشخص شد که خانم جوانی که خود را به نام «خانم شریفی» معرفی کرده، چند روز پیش به بازار تهران آمده و پس از مراجعه به تعدادی از مراکز و فروشندگان عمده لباس مدعی فروش تعدادی زیادی شلوار و لباس خارجی با قیمت مناسب شد که پس از توافق بر سر قیمت، از طریق آژانس خودرو قصد تحویل و فروش البسه را داشته است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان پایگاه هفتم ضمن انجام هماهنگی قضایی، در همان روز کارآگاهان به محل سکونت این خانم در منطقه لویزان رفته و موفق به دستگیری وی به نام «میترا. خ» ۲۴ ساله شدند. با شناسایی و دستگیری میترا کارآگاهان در بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه فروش اموال مسروقه بوده و در سال‌های گذشته نیز به اتهام فروش بیش از دو هزار روسری مسروقه توسط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده است.

با توجه به کشف اموال مسروقه از متهم و همچنین سوابق مشابه وی در زمینه فروش اموال مسروقه، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت که لباس‌های کشف شده را یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «علیرضا» در اختیار وی قرار داده تا وی اقدام به فروش آنها کنند که با شناسایی هویت علیرضا کارآگاهان بلافاصله با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه سرقت و همچنین حریق عمدی خودرو موفق به شناسایی مخفی‌گاه وی در منطقه میدان سپاه خیابان سرباز شدند که پس از شناسایی دقیق مخفی‌گاه، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار می‌دهند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره مسلح بودن متهم به سلاح گرم و احتمال ایجاد درگیری مسلحانه، کارآگاهان تصمیم به دستگیری متهم داخل مخفی‌گاهش گرفتند و سرانجام کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفی‌گاه و محاصره محل، ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی وارد مخفی‌گاه متهم شدند که علیرضا پس از اطلاع از حضور کارآگاهان درمحل ضمن درگیری با آنان و استفاده از افشانه اشک‌آور، قصد فرار از طریق پشت‌بام منازل اطراف را داشت که به علت عدم توجه به دستور ایست و شلیک چندین گلوله‌هوایی مأموران، نهایتا در اولین مرحله مورد اصابت سه گلوله کارآگاهان قرار گرفته اما با این وجود همچنان تلاش داشت تا از محل متواری شود که بار دیگر مورد اصابت سه گلوله دیگر قرار می‌گیرد و نهایتا با اصابت شش گلوله، دستگیر و در بازرسی از وی یک افشانه اشک‌آور و یک شوکر برقی کشف می‌شود.

با دستگیری و انتقال متهم به بیمارستان، کارآگاهان در بازرسی از مخفی‌گاه متهم موفق به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از مخفی‌گاه متهم شدند و همسر متهم نیز به نام «نسیم. ک» ۲۸ ساله برای انجام تحقیقات به پایگاه هفتم منتقل شد؛ همچنین در بازرسی از محدوده مخفی‌گاه متهم، خودرو سرقت شده Genesis نیز داخل یکی از کوچه ها کشف شد.

با مداوای متهم در بیمارستان و انتقال وی به پایگاه هفتم، تحقیقات آغاز و علیرضا ضمن اعتراف صریح به ده‌ها فقره سرقت از مغازه‌های سطح شهر تهران بویژه در مناطق شمال، شمال غرب و مرکز تهران دیگر همدست خود در زمینه فروش اموال مسروقه به نام «مرضیه. ت» را نیز معرفی می‌کرد که این متهم نیز در منطقه قیطریه تهران دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاهش مقادیر دیگری از اموال مسروقه از قبیل فرش‌های ابریشم، لباس، عطر و … کشف شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به شناسایی بیش از ۱۵ مالباخته‌ای که مغازه‌های آنان در سطح شهر تهران به شیوه قفل‌بری مورد سرقت قرار گرفته است گفت: با توجه به اسناد و مدارک شناسایی شده متعلق به مالباختگان و همچنین تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه، شناسایی و دعوت از مالباختگان در دستور کار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وي از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفتهاند یا وجوه و مدارک شناسایی داخل گاوصندوقهای آنها به شیوه تخریب مورد سرقت قرار گرفته خواست تا براي پیگیری شکایات و شناسایی اموال مسروقه خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان ۱۵ خرداد ماه مراجعه كنند.