به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه دیلیمیل نوشت: ۱۷ نماینده پارلمان انگلیس با امضای بیانیهای خواستار توقف برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین شدند. این نمایندگان هشدار دادند که دولت بحرین از این مسابقات به عنوان مهر تاییدی بر سرکوب مخالفتها در این کشور استفاده میکند.



" اد میلبند " رهبر حزب کارگر انگلیس هم از " دیوید کامرون "، نخست وزیر این کشور خواسته بود که از حضور تیم‌های انگلیسی در این مسابقات جلوگیری کند. " یوت کوپر "، وزیر امور داخلی سایه انگلیس هم دیگر مقامی است که در این کشور خواستار توقف مسابقات فرمول یک بحرین شده است.

دیروز هم " لوئیس همیلتون " و " جنسون باتون " از رانندگان حاضر در این مسابقات، خواهان توقف مسابقات و خروج تیم‌ها از بحرین به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی شده بودند.

با وجود تمام این درخواست‌ها، کامرون هم راستا با مسئولین فرمول یک و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، نسبت به ادامه مسابقات در بحرین اصرار دارند.

کامرون تصمیم‌گیری درباره توقف این مسابقات را به مسئولین این مسابقات واگذار کرده و عنوان کرده است که در این امر دخالت نخواهد کرد.


خاندان آل خلیفه سعی دارد تا با ادامه مسابقات فرمول یک در بحرین، اوضاع این کشور را عادی جلوه دهد و از آن به عنوان سرپوشی بر جنایات و سرکوبهای خود بر علیه مردم این کشور استفاده کند.