به گزارش افکارنیوز، دكتر 'ایرج خسرونیا' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرد و غبار و ریزگردها كه هم اكنون سطح تهران را در بر گرفته، با رسوب در ریه و تحت تاثیر قرار دادن دستگاه تنفسی میزان بروز بیماری های ریوی و آلرژی را در افراد سالم افزایش می دهد.

وی با اشاره به افراد در معرض خطر اظهار داشت: مبتلایان به بیماری های قلبی - ریوی، کودکان و افراد مسن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیش از سایرین در معرض خطر هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با توجه به وضعیت خطرناک آلودگی هوا، این افراد باید تا حد امکان از منزل خارج نشده و در صورت لزوم نیز از ماسک های مخصوص استفاده کنند.

خسرونیا، درباره راه های کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: خارج کردن کارخانه ها از سطح شهر و جمع آوری خودروها، اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده و دودزا از سطح شهر در کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.

وی یادآور شد: مبحثآلودگی هوای تهران در بیست و سومین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران توسط اساتید دانشگاه مورد بحثو بررسی قرار می گیرد.

بیست و سومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در محل سالن همایش های رازی دانشگاه تهران برگزار می شود.