به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از دویچهوله آلمان نوشت: طی تظاهراتی کم سابقه که دولت آذربایجان مجوز برپایی آن را خارج از پایتخت صادر کرد، هزاران شهروند این کشور به تظاهرات پرداخته و خواستار انتحاباتی جدید و اصلاحات دموکراتیک در این کشور شدند.

حدود ۵ هزار آذربایجانی روز یکشنبه در نزدیکی محل برگزاری مسابقات ماه آینده " آواز یوروویژن " به تظاهرات پرداختند و خواستار آزادی‌های بیشتر، آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات شدند.

ائتلاف مخالفان دولت آذربایجان که این تظاهرات را سازمان‌دهی کرده بود، خواستار استعفای " الهام علی‌اف " رئیس جمهور این کشور شد. الهام علی‌اف، از سال ۲۰۰۳ و پس از پدرش، رئیس جمهور آذربایجان شده است و متهم است که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده و حقوق بشر در این کشور را نقض کرده است.

دولت آذربایجان مانع از برگزاری تظاهرات در پایتخت شده و فقط مجوز برگزاری این تظاهرات در حومه منطقه " بایلوو " را داده است.

" علی کریملی " رهبر حزب " جبهه مردمی " در این تظاهرات اعلام کرد " ما خواستار اصلاحات اساسی هستیم یا آنکه مردم علیه رژیم حاکم به پا خواهند خواست. ما خواستار انتخابات زودهنگام پارلمانی و آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

این در حالی است که دولت آذربایجان تظاهرات ماه آوریل گذشته مردم این کشور را سرکوب و تعدادی از تظاهرات کنندگان را دستگیر کرد که تعدادی از آنها همچنان در بازداشت به سر میبرند.