به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سردار سرتيپ پاسدار علي فدوي با حضور در برنامه دونيم ساعت شبكه خبر به تشريح دستاوردهاي حوزه دريايي پرداخت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر جزیره ابوموسی به سفر رییس‌جمهور به این جزیره اشاره و تصریح کرد: اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی در جزیره ابوموسی مانند اعمال حاکمیت در تهران است و سفر رییس‌جمهور به این جزیره مثل سفر وی به اصفهان می‌باشد.

وی اضافه کرد: ما تعدادی مهمان در این جزیره داریم که از سال‌های قبل نیز بوده‌اند، چنانچه مهمان‌ها بخواهند حتی آجری را جا به جا کنند باید این کار را طی فرآیند پیچیده‌ای صورت دهند.

فدوی با بیان این‌که «انواع مختلف سیستم‌های تهاجمی و دفاعی از جمله تیپ‌های تفنگدار دریایی سپاه پاسداران در جزایر ایرانی به خصوص تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی مستقر هستند» گفت: به دلیل جایگاهی که این جزایر هم به لحاظ دفاعی و هم تهاجمی دارند، نیروی دریایی سپاه اجازه ورود هیچ دشمنی را به این جزایر و حتی آب‌های سرزمینی را نخواهد داد و در صورت بروز هرگونه اقدام خصمانه با پاسخی شدید مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در ابوموسی، بلکه در تمامی جزایر به خصوص ۳ جزیره‌ای که به لحاظ مناقشه‌ای که انگلیس در سال‌های قبل از انقلاب برپا کرد توجه ویژه‌ای دارد و این جزایر در مسیر عمران و آبادانی قرار گرفته و اینک فرصتی است تا شرایط مناسبی برای بازدید مردم از این نقاط گردشگردی کشورمان فراهم شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با رد ادعای برخی سران عرب در خصوص جزایر سه گانه بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر به عنوان جزء لاینفک خاک مقدس ایران اسلامی تاکید و اضافه کرد: این موضوع را حتی یک کودک هم متوجه می‌شود که انگلیس تخم این فتنه را سال‌ها قبل کاشت تا آمریکایی‌ها اکنون از آن بهره‌برداری کنند.

وي تاكيد كرد: آمريكاييها به دنبال دستاويزي هستند كه با ايجاد تفرقه در جهان اسلام اساس و بنيان ماهيت باطل خود كه بر مبناي سلطه بر ديگران است را در منطقه پياده كنند، كشورهاي منطقه نبايد به اين سادگي در اين مسير قرار گرفته و از آنها پيروي كنند.