به گزارش افکارنیوز، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای تدوین سند تحول فرهنگی دانشگاهها گفت: قرار است برنامه یک ساله و ۵ ساله این سند تنظیم شده و به ما ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هزار پروژه دفاعی در دانشگاه کلید خورده و درحال انجام است، اظهار داشت: ارزش قرارداد ما با وزارت دفاع نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان است؛ البته برای سال جدید درحال مذاکره و امضا قرارداد اساسی‌تری هستیم.

دانشجو در ادامه به قرارداد وزارت علوم و وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: ارزش قرارداد امضاء شده بین وزارت علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است و پروژه‌های این قرارداد هم‌اکنون درحال اجرایی شدن است.

وزیر علوم پیرامون اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی هم گفت: اعتبار این صندوق برای سه سال ۳۰۰۰ میلیارد به عبارتی سالی ۱۰۰۰ میلیارد بود که هنوز به ما ابلاغ نشده است؛ وقتی ابلاغ شد قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

دانشجو در پایان تصریح کرد که مسئله گزینش مجدد اساتید فعال در فتنه سال ۸۸ کاملاً بیاساس بوده و این قضیه ساخته ذهن برخیها است.