به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، مصطفي برزگر گنجي در جمع آمران به معروف و ناهيان از منكر گروه جهادي فرهنگي بشير به نقش برجسته و بيبديل روحانيت در اصلاح امور جامعه و كاهش آسيبهاي اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: روحانيت با داشتن دو سلاح علم و تقوا ميتواند دنيا را متحول كند و يك شخصيت روحاني با عملكرد و رفتار عملي مناسب ميتواند قشرهاي مختلف جامعه را در مسير رضاي خداوند هدايت كند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه کار روحانیون دانست و تاکید کرد: تذکر لسانی وقتی در لباس روحانیت جلوه گری کند اثرات آن بیشتر خواهد بود، چراکه قدرت نفوذ کلام یک شخصیت روحانی با داشتن علم و تقوا به مراتب بیشتر از افراد عادی است.

دادستان عمومی و انقلاب قم خطاب به آمران به معروف گروه جهادی بشیر که همه آنها از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه قم هستند افزود: افرادی که با ظاهری نامناسب و به شیوه غربی‌ها در سطح شهر تردد می‌کنند از عواقب این کار خود بی‌اطلاع هستند و این طور نیست که این افراد خدای نکرده از دین برگشته باشند بلکه محیط‌های نامناسب و ابزارها و رسانه‌های غربی مدل‌های نامناسبی را ارائه کرده و این افراد نیز تاثیر پذیرفته‌اند.

برزگر گنجی این افراد را نیازمند هدایت بیشتر دانست و تاکید کرد: ناآگاهی برخی افراد از وضعیت پوشش یا رفتار نامناسب وظیفه روحانیون را سنگین‌تر کرده و روحانیون باید با صبر و حوصله این افراد را از گمراهی نجات دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و همدلی آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان قم میزان وقوع جرایم در این استان کاهش یافته و دادستانی با پیگیری گزارش‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر توانسته با برخورد به‌هنگام با منکرات میزان جرایم را کاهش دهد.

دادستان قم با تاکید بر حمایت قوه قضاییه از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهارکرد: مراجع قضایی در برخورد با منکرات به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کند و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

برزگرگنجی سگ گردانی را یکی از مصادیق جریحه دار کردن عفت عمومی برشمرد و تصریح کرد: به تمامی عوامل انتظامی ابلاغ شده که با سگ‌گردانی برخورد کنند و در صورت مشاهده، عاملان سگ گردانی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

دادستان قم تصریح کرد: دادستانی با آموزشگاه‌های غیرمجاز موسیقی و فروشگاه‌هایی که بدون داشتن مجوز اقدام به فروش ابزار و آلات موسیقی می‌کنند برخورد می‌کند.

حجتالاسلام مجيد بيكزاده مسئول گروه جهادي فرهنگي بشير نيز در اين مراسم از همكاريها و حمايتهاي ويژه دادستان قم تقدير كرد و گفت: آمران به معروف با حمايتهاي قضايي و انتظامي ميتوانند دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر را به خوبي در جامعه گسترش دهند.