به گزارش افکارنیوز، نعمت الله ترکی در گفتگو با مهر در مورد وضعیت گرانی قیمت شیر و مواد لبنی در کشور و پایتخت گفت: چهار نفر در حوزه دامداری صنعتی هستند که به نوعی می توان گفت با تولید ۶۰ درصد شیر کلید دار و سلطان عرضه شیر تهران هستند که حتی حاضر نیستند با دولت کنار بیایند.

وی افزود: تصمیم ما این است که برای یکبار هم شده شاخ این سودجویان را بشکنیم. یعنی وقتی می گویند شیر نمی دهیم ما هم بگوئیم شیر نمی خواهیم که راهکار آن این است که دامداری را در محیطهای مختلف توسعه دهیم و این کار در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

دامهای تهران شناسنامه دار می شوند

معاون پشتیبانی استاندار تهران اظهار داشت: استانداری تهران با تخصیص اعتبارات ویژه به جهادکشاورزی و دامپزشکی تصمیم دارد تا از این هفته شناسنامه دار کردن دامهای استان تهران را اعم از گاو و گوسفند آغاز کند. با این اقدام می توانیم هم از قاچاق جلوگیری کنیم و هم آمار تولیدات دامی را رصد کنیم.

ترکی گفت: اگر این تولیدکنندگان و دامداران به قوانین احترام نگذاشته و همچنان در تورم مواد لبنی تاثیرگذار باشند به دستگاه قضایی معرفی می شوند. نکته قابل تامل این است که در یک جلسه مشترک که همین چهار نفر و اتحادیه هم حضور داشتند اتحادیه دامدارن تعهد داد که با قیمت لیتری ۶۳۰ تومان شیر را به کارخانه داران عرضه کند ولی به تعهداتشان عمل نکردند. ما گفتیم مردم، کارخانه داران و تولید کنندگان شیر سه ظلع مواد لبنی را تشکیل می دهند که اگر مشکلی در بازار رخ داد هر سه ضلع به نسبت این بار را به دوش بکشند ولی برخی دامداران بزرگ گفتند نه برای ما مهم نیست.