به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور در حاشیه همایش معاونان سیاسی امنیتی استانداریهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و جزییات آن گفت: به حمدالله مرحله اول با حضور گسترده و باشکوه ملت شریف ایران با نتایجی بسیار خوب و ارزشمند برگزار شد و بر طبق آخرین بررسیها حضور مردم کاملا از سایر دورهها بالاتر بود.

وی افزود: در خصوص مرحله دوم نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است و ۱۳۰ نفر برای ۶۵ کرسی باقیمانده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم رقابت خواهند کرد.

وزیر کشور ادامه داد: نکته‌ای که برای ما بسیار حیاتی است، این که در خصوص رأی مردم حداکثر امانتداری لحاظ شود و قانون بر اساس مر آن اجرا شود.

نجار گفت: خوشبخانه در خصوص بحثآمادگی ‌هیچ مشکلی نداریم و همانند دور اول انتخابات در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای افزود: در دور اول انتخابات ۱۰ درصد نتایج به صورت رایانه‌ای استخراج شد و در این دوره نیز در ۷ حوزه انتخابیه از جمله تهران و در ۱۵۰۰ حوزه رأی‌گیری کار رأی‌گیری به صورت رایانه‌ای انجام خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: در تهران نیز در ۵۰ حوزه رأی‌گیری ما کار رأی‌گیری را به صورت رایانه‌ای خواهیم داشت و شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌توانند نامزدهای خود را به صورت کامپیوتری انتخاب کنند.

نجار در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ایجاد مشکل یا موردی در برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای در حوزه‌های رأی‌گیری گفت: ممکن است مشکلی در بحثارتباطات به وجود آمده باشد اما مشکلات جزئی بوده و ما دو سال است که در حال ایجاد آمادگی‌های لازم برای این انتخابات هستیم و آموزش‌های لازم در این خصوص داده شده است و این آموزشها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه تمام مسئولان و دست‌اندرکاران به صورت یکپارچه و با هماهنگی بسیار خوب آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری درباره بررسی تقاضای خانه کارگر برای راهپیمایی در روز جهانی کارگر گفت: ستاد بزرگداشتی در وزارت کار، تعاون و رفاه برای تجدید از کارگران سراسر کشور و باتوجه به شعار راهبردی امسال در خصوص حمایت از تولید داخلی تشکیل شده است و در حال دنبال کردن کارها هستند.

نجار گفت: اگر خانه کارگر تقاضایی برای برگزاری راهپیمایی دارد باید آن را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کند تا نتیجه بررسی‌ها در خصوص آن اعلام شود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره بحثتبلیغات و آغاز آن گفت: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفته آینده آغاز و تا صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: من از تمام طرفداران و کاندیداهای محترم میخواهم همانند دور اول رعایت کرده و زمینه را برای برگزاری پرشکوه تر انتخابات آماده کنند.