رونمایی از جدیدترین مدل لامبورگینی + عکس

به گزارش افکارنیوز،این خودرو که بدون شک مهمترین ماشین عرضه شده در این نمایشگاه خواهد بود اوروس نام دارد و لامبورگینی مدلی را براساس آن در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد کرد.

اوروس نام حیوانی باستانی است که اجداد گاو‌های کنونی به حساب می‌آید. اندازه شانه‌های اوروس تا یک متر و هشتاد سانتی‌متر می‌رسید. گاوهایی که در پانصد سال گذشته در اسپانیا برای گاوبازی استفاده می‌شود از نظر ظاهری بسیار به اوروس‌ها شبیه است.

لامبورگینی اولین سازنده خودروهای سوپر اسپرت بود که در دهه هشتاد با‌عرضه مدل LM۰۰۲، یک مدل بیابانی به بازار عرضه کرد. تولید LM۰۰۲ در اواسط دهه نود متوقف شد و چند سال بعد در غیاب لامبورگینی و دیگر خودروسازان لوکس، پورشه با‌عرضه یک مدل بیابانی بازار قبضه کرد.

به گزارش خودرو، اکنون لامبورگینی با اوروس، گاو خشمگین خود، به فکر بازگشت دوباره و فتح این بازار پرسود افتاده است. لامبورگینی تنها سیصد دستگاه LM۰۰۲ ساخت اما استفن وینکلمان، مدیر این کارخانه می‌گوید، لامبورگینی می‌خواهد ۳۰۰۰ دستگاه در سال از این مدل جدید بفروشد.


ظاهر اوروس بدون شک یادآور یک لامبورگینی است. خودرو با طول ۴.۹۹ متر کشیده‌تر و با ارتفاع ۱.۶۶ متر کوتاه‌تر از رقبای خود است. عرض ۱.۹۹ متری ماشین ظاهری عضلانی به ماشین داده و در مقایسه با پورشه کاین و ب ام و X۶، این ماشین اسپرت‌تر و خاص‌تر به نظر می‌رسد.

لامبورگینی جزییات موتوری را که برای این ماشین در نظر گرفته شده اعلام نکرده است و فقط می‌گوید این موتور حدود ششصد اسب بخار قدرت دارد. مجله بریتانیایی اتوکار از قول منابعی در داخل کارخانه خبرداده که این موتور ترکیب یک موتور الکتریکی با نمونه تقویت شده موتور هشت سیلندر چهار لیتری توربو آئودی است. ارتفاع ماشین قابل تنظیم است و نیروی موتور به طور پیوسته به چهار چرخ منتقل می‌شود. انتظار می‌رود شتاب ماشین کمتر از ب ام و X۶M و حدود ۴.۷ ثانیه باشد و ماشین حداکثر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

ماشین برای چهار سرنشین و بارشان جای کافی دارد. مدلی که براساس اوروس تولید خواهد شد، ظاهری بسیار شبیه به این کانسپت خواهد داشت و احتمالا بخش‌های فنی زیادی از آن با نسل بعدی آئودی Q۷، که در سال ۲۰۱۴ به بازار خواهد آمد، مشترک است.

فضای داخلی خودرو، ظاهر زیبای ماشین را تکمیل می‌کند. در ادامه تلاش لامبورگینی برای کاهش وزن ماشین، داخل کابین هم از فیبرکربن ساخته شده و با چرم اعلا تزیین شده است. صندلی‌ها پایین‌تر از خودروهای رقیب قرار داده شده تا سرنشینان حس اسپرت‌تری از سواری این ماشین داشته باشند. طراحان اوروس همه کنترل های ماشین را روی فرمان قرار داده‌اند. راننده اطلاعات مربوط به خودرو را از مانیتوری در پشت فرمان می‌گیرد که قابل برنامه‌ریزی برای نمایش اطلاعات مختلف است. در کنسول وسط هم نمایشگر دیگری قرار دارد که سیستم راه‌یاب ماهواره‌ای و پخش صوت از آنجا کنترل می‌شود. سرنشینان عقب هم برای خود نمایشگر دیگری دارند.



پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت این ماشین حدود ۲۵۰ هزار دلار باشد. لامبورگینی مدل‌های گران‌تر ب ام و X۶ و رنج‌روور را رقیب خود می‌بیند. علاوه بر بنتلی فالکون و پورشه کاین، که در کارخانه‌های دیگر گروه فولکس‌واگن تولید می‌شود و رقابتی داخلی با این ماشین خواهند داشت، مازراتی هم به زودی به جمع رقبای این ماشین اضافه خواهد شد.

لامبورگینی می‌خواهد فروش خود را سه برابر کند. برای رسیدن به این هدف موفقیت اوروس برای این کارخانه حیاتی است. با فروش سه هزار دستگاه از این مدل و ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه از مدل‌های آونتادور و گالاردو، موفقیت لامبورگینی در رسیدن به این هدف حتمی است.

استفن وینکلمان، مدیر لامبورگینی می‌گوید تحقیقات این کارخانه نشان داده که تقریبا همه مالکان لامبورگینی در گاراژ خود یک خودرو بیابانی دارند و همین او را امیدوار کرده که به زودی این خودروی بیابانی هم یک لامبورگینی باشد.

به جز بازارهای مشهور کنونی در آمریکای شمالی و خاورمیانه، اکنون چین و روسیه هم از مشتریان جدی محصولات لامبورگینی است.

لامبورگینی پیش از این هم ساخت یک مدل سوم در کنار گالاردو و آونتادور را بررسی کرده بود. این کارخانه حتی در سال ۲۰۰۸ کانسپتی چهار در به نام استوک را در پاریس نمایش داد. اما به دلیل نداشتن پلتفرمی مناسب، ساخت این مدل میسر نشد. با این حال آقای وینکلمان میگوید هنوز به طور کامل از ساخت این ماشین منصرف نشده است.