به گزارش افکارنیوز، عباس کمره ای در گفتگو با مهر با بیان اینکه پیش خریداران سکه از روشهای پیشنهادی بانک مرکزی به جای تحویل سکه استقبال کردند، گفت: روش گواهی سپرده، حواله و فروش سکه به شعب به عنوان سه روش مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل سابق ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان اینکه افرادی هستند که سکه ها را به جای تحویل گرفتن به شعب بانک ملی می‌فروشند، عنوان کرد: ارائه آمار مربوط به تعداد افراد و سکه های فروخته شده در اختیار بانک مرکزی است.

وی از تمایل مردم برای فروش سکه به شعب خبرداد و در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه قیمت سکه در بازار آزاد بالاتر از قیمت سکه در بانک است، چگونه مردم سکه های خود را به شعب می فروشند، گفت: این افراد به طور حتم برای خود دلایلی دارند و ترجیح می دهند که سکه را به بانک بفروشند.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران دلیل اصلی را جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی خروج سکه از شعبه دانست و تصریح کرد: مطمئنا این افراد دلایل دیگری هم دارند.

بانک ملی در حالی هر سکه تمام بهار آزادی را ۶۳۶ هزار تومان از پیش خریداران خریداری میکنند که قیمت این سکه در بازار - امروز دوشنبه - ۶۹۲ هزار تومان است.