به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: وزارت امور اجتماعی مصر اعلام کرد که این وزارتخانه با فعالیت ۸ سازمان جامعه مدنی آمریکایی در این کشور مخالفت و از دادن مجوز فعالیت به آنها امتناع کرده است.

وزارت امور اجتماعی مصر دلیل عدم صدور مجوز برای این سازمان‌های جامعه مدنی آمریکایی را نوع فعالیت آنها در مصر بیان کرد که در تعارض با اصل حاکمیت ملی این کشور قرار دارد.

بیانیه وزارت امور اجتماعی مصر تاکید می‌کند که در صورت فعالیت این سازمان‌های جامعه مدنی آمریکایی در مصر آنها تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وزارت امور اجتماعی مصر در ادامه توضیح داد که از جمله سازمان‌‌هایی که از فعالیت در مصر ممنوع شده‌اند، سازمان " کارتر " است که هدف اصلی آن پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر اعزام ناظران انتخاباتی جهت نظارت بر روند انتخابات در سراسر کشور و مرزبندی هر حوزه انتخاباتی است.

فعالیت سازمان‌های مدنی خارجی از جمله آمریکایی در مصر چند ماه پیش توسط شورای عالی نظامی مصر ممنوع شد و ممنوعیت آنها با تبدیل شدن به بحرانی بزرگ و دامنه‌دار میان واشنگتن و قاهره منجر شد.

در بحران سازمانهای مدنی آمریکایی فعال در مصر این سازمانها به فعالیت غیرقانونی و تامین مالی برخی جناحها و جریانهای مصری متهم و سرانجام در یک زد و بند سیاسی درحالیکه فعالان این سازمانها از مصر ممنوع الخروج شده بودند، با پرداخت وثیقهای مالی از کشور فرار کردند.