به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران عصر امروز (دوشنبه) در اعتراض به سکوت سازمان ملل در قبال جنایاتی که در فلسطین، بحرین و برخی از کشورهای خاورمیانه درحال وقوع است، با برگزاری تجمع مسالمتآمیز موضع حمایتی خود از جبهه مستضعفین را اعلام کردند.

دانشجویان با در دست گرفتن دست‌نوشته‌هایی با مضمون " مرگ بر اسرائیل "، " الاسری صادمین فی بحرین و فلسطین "، مع کل غرام ینقص من وزنک یزداد فی کرامتنا "، آل خلیفه + آل سعود = آل یهود " و " یا مرگ یا پیروزی " و همچنین تصاویر سیدحسن نصرالله مقابل سازمان ملل حضور یافتند.

در آغاز این تجمع رضوی از تشکل امت واحده در خصوص دلیل برگزاری تجمع مذکور گفت: این تجمع در اعتراض به تضییع حقوق اولیه مردم بحرین و فلسطین برگزار می‌شود.

وی درباره زندانی کردن مبارزان فلسطینی گفت: عبدالهادی الخواجه قریب به ۱۰ روز در زندان است و اخیرا نیز دختر این فعال فلسطینی را دستگیر کرده‌اند.

رضوی افزود: همزمان با تجمع دانشجویان ایران مقابل سازمان ملل در تهران، دیگر فعالان دانشگاهی نیز در استامبول و اسلام‌آباد تجمع مسالمت آمیز دارند؛ همچنین فردا نیز در هند با برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در هند مراتب اعتراض به مجامع بین‌المللی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش فارس، دانشجویان در ادامه تجمع با شعار " مرگ بر آمریکا "، " مرگ بر اسرائیل "، آل سعود آل خلیفه مزدوران آل یهود " و " مرگ بر خلیفه " انزجار خود را از دیکتاتوران منطقه اعلام کردند.

دانشجویان همچنین با شعار " لاسنیه لاشیعیه وحده وحده اسلامیه " بر ضروت تحکیم وحدت مذاهب اسلامی تاکید داشتند.

در حاشیه این تجمع دانشجویان سوری نیز حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی به حمایت از بشار اسد رئیس جمهور کشورشان پرداختند.

* سازمان‌ ملل پیگیر آزادی اسرای فلسطینی باشد / انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی



ابراهیم احمد فعال فلسطینی با حضور در جمع دانشجویان تجمع کننده مقابل سازمان ملل در تهران گفت: ما برای بیان اعتراض خود در اینجا حضور یافته‌ایم و می‌خواهیم بگوییم ما در کنار مردم فلسطین هستیم تا شاید سازمان‌های بین‌المللی بیدار شوند.



وی ادامه داد: در فلسطین جنایاتی که از سوی رژیم صیونیستی اتفاق می‌افتد را ببینید؛ ما تجربه‌های زیادی داریم که بارها این اتفاقات افتاده است و فقط سازمان‌های بین‌المللی مشاهده کردند.





این فعال فلسطینی در ادامه گفت: با وجود ظلمی که به ما روا داشته می‌شود ما در مقابل این ظلم تا آخر خواهیم ایستاد.



ابراهیم احمد، در مورد حمایت ایران از فلسطین نیز گفت: شما در ایران همیشه در کنار مردم فلسطین هستید و همیشه ایرانی‌ها پیشگام حمایت از فلسطینیان بودند.



وی خواستار واکنش قاطع و جدی سازمان ملل مقابل جنایات رژیم صهیونیستی شد و ادامه داد: ما خواستار آزادی کسانی هستیم که آزادی آنها به دلایل واهی سلب شده است.





احمد ادامه داد: ما اعلام می‌کنیم که ظلم فرقی نمی‌کند که از سوی چه کسی باشد، از سوی رژیم صهیونیستی یا از جانب دیکتاتورها.



* پیروزی در انتظار انتفاضه اسرا و زندانیان فلسطینی است



در ادامه این تجمع‌، مجتبی احمدی به نمایندگی از اتحادیه امت واحده گفت: همیشه تحولاتی که جای جای دنیا اتفاق می‌افتد در بایکوت خبری از سوی رسانه‌های مدعی حقوق بشر انجام می‌شود اما امروز دیگر به این صورت نیست.



وی ادامه داد: امروز هر کس در هر جا حرکتی بکند، توجه رسانه‌های دنیا به آن حرکت معطوف می‌شود؛ مانند اعتصاب هناء شبلی که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.



وی درباره انتفاضه اخیر فلسطین نیز گفت: انتفاضه اخیر فلسطین که طی آن چند زندانی‌ و اسیر اعتصاب غذا کردند، پیروز خواهد شد.



احمدی در خصوص سکوت سازمان ملل در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس هم گفت: سازمان ملل در بحرین چه کرده است؟ در بحرین اشغالگری‌هایی از سوی عربستان سعودی انجام می‌شود درحالی که سازمان ملل در مقابل آن سکوت می‌کند.



وی در پایان گفت: فقط ایران است که در کنار این حرکت‌ها می‌ایستد و این حرکت‌ها را با یکدیگر پیوند می‌دهد که در این خصوص رسانه‌ها وظیفه مهمی بر دوش دارند.

این تجمع با قرائت بیانیه پایانی به زبان عربی پایان یافت.