به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، اين فهرست که روز پنج شنبه (۷ ارديبهشت) منتشر شد، شامل احمد شفيق، آخرين نخست وزير دوره حسني مبارک ديکتاتور مصر نیز ميشود.

فاروق سلطان، رئیس کمیته انتخابات مصر گفت: " پس از شنیدن درخواست شفیق، این کمیته تصمیم گرفت تا تصمیم خود برای حذف نام شفیق از فهرست نهایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد. "

در این فهرست همچنین نام عمرو موسی، وزیر امور خارجه رژیم مبارک و دبیرکل پیشین اتحادیه عرب به چشم می‌خورد.

همچنین نام محمد مرسی، رئیس حزب آزادی و عدالت اخوان المسلمین، قدرتمندترین گروه سیاسی این کشور نیز در میان کاندیداهای نهایی دیده می‌شود.

انتظار می‌رود انتخابات ریاست جمهوری مصر در دو مرحله برگزار شود. مرحله اول در روزهای ۲۳ و ۲۴ می برگزار می‌شود؛ و در صورت لزوم، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن برگزار و نتیجه نهایی این انتخابات در تاریخ ۲۱ ژوئن اعلام خواهد شد.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر پس از انقلاب مردمی ماه فوریه و سرنگونی رژیم غرب‌گرای مبارک قدرت را در این کشور منطقه شمال آفریقا در اختیار دارد.

شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر پس از انقلاب مردمي ماه فوريه قول داد که در مدت شش ماه از قدرت کنارهگيري کند و قدرت را به دولتي غيرنظامي تحويل دهد؛ قولي که هنوز تحقق نيافته است.