داخلی     خبر     اقتصادی
۳۰
# # #
توصيه مطلب
۲
عضو هیات مدیره قطعه سازان:
ورشکست می شویم
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۱
مرجع : خیرآنلاین
قطعه سازان کشور اعلام کرده اند روز یکشنبه در هتل المپیک تهران همایشی را برگزار می کنند و در صورت ادامه وضعیت موجود، اعلام ورشکستگی خواهند کرد.
ورشکست می شویم
به گزارش افکارنیوز،محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، در برنامه زنده تلویزیونی نمودار که از شبکه بازار پخش می شود به مناظره با رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پرداخت.
در این برنامه نجفی منش گفت: ماجرای خودرو مانند داستان مسکن در ابتدای انقلاب شده است. آن روزها آیت الله خسروشاهی اعلام کرد به مردم خانه مجانی می دهند و خیلی ها رفتند و خانه شان را فروختند. از همان تا کنون خانه یک ریال که ارزان نشده هیچ هر روز هم گران تر می شود. متاسفانه عزمی ایجاد شده تا صنایع خودروسازی را زمین گیر کنند و اشتغال یک میلیون نفر را با بحران مواجه سازند ولی بنده از همین جا اعلام می کنم، هیچ احتمالی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و آنچه شورای رقابت اعلام کرده است یک تصمیم کاملا غیرتخصصی است. »

پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در همین برنامه در پاسخ به نجفی منش گفت: « آنچه اعلام شده تصمیم قطعی است و به طور حتم قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. بنابراین گفت و گویی درباره کاهش نیافتن قیمت ها وجود ندارد. قانونگذار دولت و شورای رقابت را مکلف کرده است تا فرمول جدید را ارائه بدهد و فرمول هم ارائه شده است. بنابراین کاهش قیمت باید رخ دهد. »

نجفی منش در پاسخ به او گفت: « این فرمول به هیچ عنوان کارشناسی و قابل اجرا نیست و قطعه سازان و خودروسازان زیربار کاهش قیمت ها نمی روند. سوال ما این است که چرا دولت سراغ بانک مرکزی نمی رود و آنها را برای افزایش قیمت ارز که منجر به رشد هزینه های تولید شده، جریمه نمی کند؟ ۸۰ درصد مواد اولیه صنایع خودروسازی کشور از خارج وارد می شود و بنابراین در این شرایط کاهش سه برابری ارزش پول ملی و رشد هزینه های تولید به خودروسازان تحمیل شده است. »

همچنین یوسف رحمانی، مشاور کمیسیون اصل ۹۰ در این برنامه زنده تلویزیونی با انتقاد از خودروسازان گفت:« آنچه مسلم است اینکه خودروسازان هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند. طی سال های گذشته کدام استاندارد ایرانی از سوی ایران خودرو یا سایپا اعلام شده است؟ کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مردم چرا باید مجبور به استفاده از این خودروها باشند. »

پور مختار نیز در ادامه گفت: « کجای قانون و منطق اعلام شده که خودروسازان از سود حاصل از فروش خودرو بروند، بانک بخرند یا ساختمان سازی کنند؟ این موضوع در تحقیقات مجلس مشخص شده است که خودروسازان اقدام به خرید بانک های خصوصی کرده اند.

نجفی منش نیز بیان داشت: باید به دوستانی که فرمول قیمت گذاری خودرو را اعلام کرده اند، نوبل اقتصاد داد. این فرمول اساسا اجرایی نیست و دولت و مجلس هم به جای فشار به خودروسازان بهتر است به سمتی بروند که موانع تولید را برطرف کنند. »
کد مطلب: 215414
ترکی
Europe
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۱:۱۰:۲۲
ما پیمانکاران ساختمانی ورشکست و در به در شده ایم همگی هر چه دارداشتیپ فروختیم و خرج پروزه ها کردیم ولی با تورم سیصد درصد هم جوابگو نیست همه داریم به علت چک برگشتی به زندان می افتیم به هرکس که گفتیم پیام و ایمیل زدیم توجه نکردند امیدوارم حداقل شما به گوش مسولین برسانید
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۴:۲۱:۲۶
دمت گرم باز این حرفهارو گفتی ... خیلیا هنوز خوابن ...

ایشالا وضعت بهتر بشه ..

ازماست که برماست ..
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۰:۲۹:۱۷
خیلی ها هم خودشون رو بخواب زدن
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۱:۴۲:۱۸
مدیریت خودرو سازی نابسامان است در این شرایط اقتصادی واجب نیست خودروهای بی کیفیت و بدرد نخور شما رابه بهای الی ماشا الله بخریم.اگر ورشکست شدید بدانید نتیجه سی سال بی احترامی خودرو سازان به مردم صبور است و نبود کیفیت لازم.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۸:۵۲:۵۷
اگر قیمت خودرو 10برابر بشه تازه خودروسازها میگن به نقطه سر به سر رسیدیم خوب بلدن هزینه سازی کنن ولی آشغال تولید کنن تحویل مردم بدن
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۸:۲۰:۰۹
به درک ورشکست میشین.شما 80 میلیون جمعیتو فدای سه میلیون کارگر خودرو سازی کردین.بزار ورشکست بشه و همه راحت بشن.
 
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۹:۴۳:۴۵
کاش شما هم در این صنعت مشغول به کار میبودی
در اینصورت شما همچین حرفی میزدی؟
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۸:۲۲:۲۶
حرف آقا مسعود كاملاً منطقي و درست است.
 
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۰۸:۳۰:۱۷
مادرخواست كنندگان مسكن مهر مينودشت ازاستان گلستان هستيم ماچرابايد جريمه تاخيرپيمانكاران رابدهيم پيمانكارقراربوده 40 ماه قبل خونه راتحويل بده اماالان كارراخوابونده تا ازماپول بيشتري بگيره
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۰:۰۶:۰۸
در راستای حمایت از تولید ملی می تونید بهشون پول بیشتری بدبد

چه اشکالی داره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۰:۱۷:۵۵
انشا الله که نابود بشند
 
بدهکار ورشکسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۲:۲۵:۱۶
یکم خودتون طعم ورشکستگی را بکشین تا ببینین مردم چی میکشن
 
علی
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۰:۱۱
نمی دونم برای چی به خودرویی که 80 درصد قطعات آن وارداتی است میگن خودروی ملی !!!
 
حمید
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۳:۲۴
عزیزان لطف کنید واقعیت وضعیت اسفبار اقتصادی رو در نظر بگیرید.زمانی که پراید 8 ملیون بود دلار هم1250 تومان بود .در حال حاضر دلار 3500 تومانه.از طرفی دولت توان اختصاص ارز مبادلاتی به کالاهای اساسی مثل روغن رو نداره.چطور انتظار داریم دولت به خودرو ساز ارز بده. خودرو ساز مجبوره از بازار آزاد ارز تهیه کنه.نتیجه این میشه که قیمت خودروهای بی کیفیت هم بالا میره.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۳:۲۳:۴۸
چقدر حقه بازي چقدر؟
 
علی شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۱۸:۴۴:۱۵
صنعتی که باید ارز وارد مملکت کنه وباری از دوش ملت بردارد شده مصرف کننده ارز و باری برروی دوش ملت.پس همین بهتر که زودتر ورشکست بشه.در ضمن اگر کسی ثابت کنه که ایران خودرو برای یک میلیون کارگر شغل ایجاد کرده من حاضرم جلوی تمام ملت ایران رگ دستم را بزنم.اسم و فامیل و آدرس ایمیلم را هم می گذارم.
 
احسان
۱۳۹۲-۰۲-۰۷ ۲۰:۲۰:۳۷
دمت گرم افا مسعود
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۸:۰۰:۱۶
مزن بر سر ناتوان دست زور

که روزی درافتی به پایش چو مور
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۸:۰۶:۲۰
به سلامتی

شاید اینجوری از دل مردم با خبر شوید

ولی افسوس که سواره را غم پیاده نیست
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۸:۵۴:۳۵
این خودروسازان و قطعه سازان محترم از اول انقلاب تا به حال به بهانه اشتغال یک میلیون نفر انحصار عجیب و غیر قابل باوری را پدید آورده اند که نه به نفع مصرف کننده بوده و نه به نفع پیشرفت ملی. هر وقت بابت کیفیت نازل تولیداتشان و قیمت بالای آن تحت فشار قرار می گیرند به جای پاسخگویی، افکار عمومی و دولت را از بیکاری یک میلیون نفر می ترسانند! آقا بهتره که این یک میلیون نفر بیکار بشوند و بیمه بیکاری بگیرند تا اینکه از جیب مردم آنها سرکار خود بمانند و با تولید خودروهای بی کیفیت با جان و مال مردم بازی کنند.
خنده دار تر از همه هم جمله قطعه ساز است آخه کدام قطعه سازی؟ اکثر به ظاهر قطعه سازان قطعات را در چین تولید می کنند و با برند خودشان وارد کشور می کنند. اگر قطعات داخل کشور تولید می شود که نباید اینهمه تحت تأثیر نوسانات ارزی قرار بگیرند.
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۸:۵۷:۴۷
این چه صنعت ملی خودرو سازی است که 80 درصد آن وارداتی است؟ اگه اینطوره که بهتره همان خارجیها همان قطعاتی را که وارد می کنیم سرهم کنند و خودرو را بطور کامل به ما بفروشند اینطوری لااقل خودروی با کیفیت تری سوار می شویم!!
 
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۰:۳۴:۳۰
کل این صنعت خودرو مسخره بازیه

سودش میره تو جیب خودرو سازا و دلالها .....

دودش میره تو چشم مردم ..........

دولت هم ای وسط خودرو سازا ( مونتاژکارا) رو باد میزنه !!!؟؟؟؟؟!
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۹:۳۵:۰۷
چطور دم از توليد ملي مي زنيد وقتي 80 درصد مواد اوليه وارداتيه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!

در ضمن من خودم توي مرز مهران هزاران هزار پرايد خاك خورده ديدم كه عراق حاضر نيست با مبلغ 2 ميليون تومان ازتون بخره و از همه مهمتر اينكه سپرهاش هم اختصاصي براش كار ميزاريد
اونوقت اين قيمت براي داخل كشور ورشكستگي مياره !!!!!!!!!!!!!
 
99درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۲۱:۵۴
خوب دیگه .......

خورشید که همیشه پشت ابر نمی مونه
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۰۹:۵۴:۳۴
به درک که ورشکست شدین بهتر آشغال میسازین تحویل مردم میدین صد برابرش پول میگیرین تازه روتونم زیاده میگین قیمتش کمه مثال پراید بخدا این لگن آدم کش که یک قاطل حرفه ایی 8میلیون تومان بیشتر نمی ارزه
 
بينا
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۲:۱۹:۳۲
قيمت هر قطعه خودرو رابطه مستقيم با قيمت فولاد و فلز بكارگرفته شده در ان داره، وقتي قيمت صنايع فلزي آنقدر افزايش پيداميكنه مسلمه كليه صنايع جانبي چون خودرو، لوازم خانگي و ... تابع صنايع مادر چون فولادهستند افزايش پيدامي‌كنند، حالاهي تو بوق و كرنا كنيد كه شاخص بورس اين هفته آنقدر بالارفته چه فايده‌اي داره كه ساير صنايع تحت‌آلشعاع خودش قرارميده، قيمت لوازم يدكي بيش از 500 درصد افزايش پيداكرده كدوم صنعتي بدون لوازم يدكي ميتونه كاركنه، تمام تجهيزات 90 درصدشون در كارخانه‌هاي توليدي وارداتي هستند، زماني مي‌توانيم دم از شكوفائي بزنيم كه دستگاههاي توليدي و لوازم يدكي و مواد اوليه داخلي داشته‌باشيم تنها صنتعت خودروسازي هم نيست كليه صنايع، متأسفانه در كشور ما توليدكننده واقعي متضرر اصلي است، چراكه بيشترين نفع را واسطه‌ها و دلالها مي‌برند، قطعات خودرو از قطعه‌سازها نصف قيمتي خريده مي‌شود كه در مراكز پس از فروش فروخته‌مي‌شود.
 
99 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۱۱:۳۸
فدای سر ما
 
عثمان جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۱۳:۴۲:۴۰
سلام بر تمامی برادران عزیز
برادران عزیز من اصلا ناراحت نسید خودرو گرون شده ما میتونیم بهترین ضربه را به اونا بزنیم میدونی چطور خب دیگه خودرو نمیخریم هاهاهاها.......
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۲-۰۸ ۲۰:۲۴:۲۳
خداکنه
 
Vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۰۹ ۱۷:۱۵:۲۷
صنعتى كه نوددرصدقطعات آن ازچين بنام قطعه ساز داخلى واردميشودوسى سال ازتكنولوژى دنيا عقب هست چه اسرارى برادامه آن هست مگرمنافع عده اى درخطرباشد .اگرواقعآ ميخواهندمشكل خودروحل شود قيمت راآزاد بگذارند وواردات راهم آزاد وهرتعرفه اى به واردات اعمال ميكنند به خودروسازهم اعمال شودتاببينيم كسى خودروى داخلى ميخرد
 
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با افکار نیوز، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:

1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.