بیش از ۲ میلیون سرپرست خانوار در شش استان می توانند شماره حساب خود را ثبت کنند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، افشین کیانی مدیرکل هدفمند کردن یارانه های وزارت رفاه و تامین اجتماعی افزود: بر اساس آمار ثبت شده مرکز آمار ایران، ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۵۰ سرپرست خانوار در این شش استان که فرم اقتصادی خانوار را در سال ۸۷ پر کرده اند می توانند شماره کارت بانکی یا شماره حساب خود را در سامانه REFAHI. IR ثبت کنند و پیش بینی ما این است که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از این تعداد به ثبت شماره کارت یا حساب بانکی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح آزمایشی در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان ابراز امیدواری کرد که اجرای رسمی این طرح که همزمان با حلول ماه مبارک رجب، ماه رحمت آغاز می شود با موفقیت به اهداف خود دست یابد.
مدیرکل هدفمند کردن یارانه های وزارت رفاه افزود: دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار برای واریز نقدی یارانه ها نخستین مرحله از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه هاست که به مدت یک هفته اجرا خواهد شد.
کیانی اعلام کرد: شماره حساب سرپرستان خانوار تنها به صورت اینترنتی ثبت می شود و هموطنان در استان های یاد شده می توانند با مراجعه به سامانه REFAHI. IR نسبت به ثبت شماره حساب خود اقدام کنند.
وی در خصوص برخی تغییرات در ثبت شماره حساب بانکی نسبت به مرحله آزمایشی طرح گفت: در مرحله آزمایشی از هموطنان درخواست شده بود که شماره حساب خود را در سامانه ثبت کنند اما در مرحله اجرای رسمی طرح می بایست شماره کارت بانکی خود را ثبت کنند و در صورتی که فاقد کارت بانکی هستند می توانند شماره حساب متمرکز خود را به سامانه ارائه کنند.
وی تاکید کرد: تنها شماره حساب کارتی مورد قبول است که نام سرپرست خانوار روی آن کارت درج شده باشد و شماره کارت های هدیه و بن کارت های کتاب به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند.
کیانی گفت: نمایندگانی از وزارت رفاه و تامین اجتماعی از امروز در استانداری های شش استان یاد شده مستقر هستند تا با نظارت دقیق پاسخگوی سوالات و احیانا ابهامات باشند.
وی افزود: هموطنان برای رفع ابهامات و سوالات خود می توانند به پست الکترونیکی HESAB @ REFAH. GOV. IR ایمیل بزنند و در عین حال نمایندگان وزارت رفاه در محل استانداری ها هم پاسخگو خواهند بود.
مدیرکل هدفمند کردن یارانه های وزارت رفاه با اشاره به این که بر اساس نتایج مرحله آزمایشی ۸۶ درصد مردم در استان های ایلام، خراسان شمالی و گیلان برای ثبت شماره حساب اقدام و ۱۴ درصد نیز از اعلام شماره حساب خودداری کردند که پیش بینی می شود حدود ۱۰ درصد از این تعداد
خود انصرافی برای دریافت نقدی یارانه ها باشد که جای تقدیر بسیار دارد.
کیانی با اشاره به تعداد خانوارهای این شش استان که در سال ۸۷ فرم اقتصادی را پر کرده اند، تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده مرکز آمار، در اردبیل ۳۰۱ هزار و ۸۱۲ خانوار، سمنان ۱۵۵ هزار و ۲۷۲ خانوار، سیستان و بلوچستان ۴۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار، کهگیلویه و بویر احمد ۱۳۵ هزار و ۸۴۴ خانوار، مازندران ۷۸۹ هزار و ۴۱۴ خانوار و هرمزگان ۳۱۴ هزار و ۱۱۰ خانوار می توانند شماره کارت بانکی یا شماره حساب خود را در این یک هفته ثبت کنند.