واگذاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دهم به معلولان بهزیستی

گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نقل از فارس ، احمد اسفندياري در نشست خبري اظهار داشت: با توجه به تفاهمنامهاي كه ما بين وزارت رفاه و تامين اجتماعي و وزارت مسكن و شهرسازي امضا شده است، تحولي در نهضت مسكن مددجويان و معلولان بهزيستي به وجود ميآيد.
وی تصریح کرد: در این برنامه زمین از طرف وزارت مسکن به صورت رایگان در اختیار معلولان و مددجویان قرار می‌گیرد و هیچ هزینه‌ای از سوی جامعه هدف دریافت نمی‌شود.
اسفندیاری اضافه کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای مسکن معلولان و مددجویان در نظر گرفته شده است که پرداخت وام ۲۰ میلیونی با کارمزد چهاردرصد و پرداخت اقساط ۲۰ ساله از جمله آن است ضمن اینکه شروع اقساط ۱۸ماهه بعد از پرداخت وام به افراد است.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور درباره ضمانت افراد در دریافت تسهیلات از سازمان بهزیستی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، واحد مسکونی به عنوان ضمانت به وام قرار می‌گیرد ضمن اینکه اقساط وام ماهیانه ۱۱۰ هزار تومان است.
اسفندیاری افزود: خوشبختانه در حال حاضر برخی از خیرین اعلام آمادگی کرده‌اند که اقساط وام‌های جامعه هدف بهزیستی را بپردازند و سازمان آمادگی دارد در این اقدام، مشارکت خیرین و نیکوکاران را در احداثو پرداخت وام‌های مسکن بپذیرد.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور از معلولان و مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار درخواست کرد هر چه زودتر برای ثبت‌نام به پایگاه‌های اینترنتی مراجعه کنند.
اسفندیاری ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ هزار معلول فاقد مسکن تحت پوشش سازمان است ضمن اینکه ۷۴۸ هزار معلول نیز از سازمان مستمری می‌گیرند.
وی در باره زمین‌هایی که برای احداثمسکن جامعه هدف سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: محل زمین‌ها بسیار مرغوب است و سازمان سعی و تلاش دارد شأن معلولان را حفظ کند ضمن اینکه سازمان در نظر دارد مناسب‌سازی را به طور دقیق و با نظارت در واحدهای مسکونی ایجاد کند. سرپرست سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تا به امروز هشت هزار نفر درزمینه مسکن معلولان و مددجویان ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم با تبلیغات و همکاری رسانه‌ها تا پایان ۳۱ خرداد همه مددجویان و معلولان واجدالشرایط به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.
وی بیان داشت: جامعه هدف بهزیستی شامل کل مردم کشور است و ما تلاش می‌کنیم خدمات شایسته‌ای را با توجه به نیاز افراد ارائه کنیم.
اسفندیاری به برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در این برنامه تکالیفی و وظایفی به سازمان بهزیستی داده شده که تلاش خواهیم کرد به نحو احسن انجام دهیم.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور مهم‌ترین موضوع کاری در سازمان بهزیستی کشور را توانمندسازی دانست و اضافه کرد: توانمندسازی تنها به معلولان مربوط نمی‌شود و باید با تلاش و کوشش، مددجویان نیز توانمند شوند.
وي كاهش فقرزدايي و خارج شدن سالانه ۱۰ درصد از مددجويان تحت پوشش را از برنامههاي اين سازمان دانست و گفت: سازمان برنامهريزي كرده است خدمات بيمهاي و همچنين بيمههاي تكميلي را براي زنان سرپرست خانواده و معلولان گسترش دهد.