نمایندگان مجلس با وقف اموال دانشگاه آزاد موافقت کردند

به گزارش جهان رای مجلس برای تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی است که گفته می شود، این شورا شان ولایی دارد و در صورت تعارض مصوبات آن با قوانین مجلس رای شورا ترجیح دارد.بر همین اساس کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس معتقدند که مصوبه امروز مجلس در شورای نگهبان رد می شود.

نمایندگان مجلس ضمن موافقت با وقف اموال دانشگاه آزاد مصوب کردند که تغییرات اساسنامه دانشگاه و مراکز آموزش عالی غیر دولتی با پیشنهاد هیئت موسس صورت بگیرد.
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه جزئیات طرح حمایت تغییر و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی را بررسی و تصویب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس اساسنامه دانشگاه و مراکز آموزش عالی غیر دولتی به پیشنهاد هیئت موسس و حسب مورد به تصویب شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فن آوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت.

مجلس مقرر کرد فرایند اداری تصویب فوق در صورت آماده بودن مدارک نباید بیش از ۳ ماه به طول بیانجامد.

بر اساس مصوبه دیگر مجلس مقرر شد اساسنامه اولیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی که فعالیت خود را با آن آغاز کرده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است همچنان معتبر بوده و هر گونه تغییر در آن با پیشنهاد هیئت موسس و تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت. همه مصوبات وضع شده مغایر با این تبصره لغو می‌شود.

نمایندگان ملت در ادامه مصوب کردند وقف اموال مراکز آموزش عالی و غیر دولتی، غیر انتفاعی و سایر موسسات غیر دولتی غیر آموزشی که هیئت موسس یا هیئت امنای آنها حق تصور مالکان نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آن جاری شود معتبر است.

بر اساس مصوبه مجلس نوع وقف در اين بند از نوع وقف عام است.