تغییر لوگوی GOOGLE به مناسبت ماه رمضان

به گزارش افكار نيوز به نقل از مهر ، حدود ۳۲۰ هزار کاربر از تغییر صفحه اول گوگل به مناسبت رمضان حمایت و امضا جمع کرده اند. گروه مدیریت این ابتکار عمل در شبکه های اجتماعی اعلام کرده است می تواند تعداد این امضاها را به ۱۰ میلیون برساند.
گوگل در پاسخ به این تلاشها اعلام کرده است صفحه نخست خود را در ماه رمضان با استفاده از تصاویر نجیب محفوظ نویسنده و متفکر مصری تغییر می دهد.

درحالی که شرکت گوگل لوگوی صفحه اول خود را به درخواست کاربران عادی تغییر نمی دهد، کارمندان گوگل نیز خواسته اند این روز مهم دینی را نادیده نگیرد.

گوگل برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در جشنواره مرد درحال سوختن اقدام به تغییر لوگوی خود کرد تا کاربران را از غیبت خود مطلع کند. پس از آن در سال ۲۰۰۰ به مناسب روز باستیل لوگوی خود را تغییر داد و این تغییر لوگو به صورتی بود که اگر کاربر روی لوگوی جدید در طول آن روز خاص کلیک می کرد با نتایج جستجوی گوگل درباره همان موضوع رو به رو می شد.

از آن زمان تا کنون گوگل لوگوی خود را برای زادروز هنرمندان و دانشمندان مختلفی چون اندی وارهول، آلبرت انیشتین، لئوناردو داوینچی، لوئیس بریل، پرسیوال لوول، ادوارد مونک، نیکولا تسلا، مایکل جکسون، آکیرا کروساوا، ساموئل مورس، گاندی و بسیاری دیگر تغییر داده است.

جدا از زادروز افراد، گوگل صفحه اول خود را به مناسبتهای مختلفی نیز تغییر می دهد که در آن میان می توان به بازیهای المپیک، جام جهانی فوتبال اشاره کرد و همچنین در جریان فجایعی که جان افراد بسیاری در آن از دست می رود این صفحه سیاه و سفید می شود.
انتهای پیام / ب.