صدور قطعنامه علیه ایران ثمر بخش نخواهد بود

علی لاریجانی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در مدرسه امام خمینی شهر قم برگزار شد، گفت: باید در تولید محصولات کشاورزی خودکفا باشیم و توجه به این امر ضروری است.

وی با اشاره به روحیه جهادی اظهار داشت: باید قدر این روحیه را دانست و آن را نیز ادامه داد و شاید سنگ اندازی هایی که آمریکا و برخی موجودات اطرافش نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت می دهند، به دلیل عدم شناخت آنها از همین ویژگی جهادی است.

لاریجانی با اشاره به نهاد جهاد کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این نهاد در ابتدا برای موضوع آبادی روستاها ساخته شده بود، اما به محض شروع جنگ بخشی از توانش را صرف این مهم کرد. البته حرکتی که جهاد سازندگی در جنگ داشت، مغفول ماند و کمتر دیده شد لذا می بینیم که عنصر جهاد نه تنها فرد را بلکه نهادها را نیز تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یک وزارت استراتژیک است، گفت: ما با صف آرایی دشمنانی مواجه هستیم که در مسائل طبیعی هم بر سر راه ما سنگ اندازی می کنند.

لاریجانی در ادامه به صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران اشاره کرد و گفت: همه دیدیم بعد از بیانیه تهران، غرب به جای استفاده از این روش به سمت حرکت ایضایی رفت که البته برایش ثمربخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: مشکل غرب بخش فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیست و من در دوران مسئولیتم مذاکراتی با این افراد داشتم که در این مذاکرات یکی از مسوولان غربی حرف دلش را زد و آن حرف این بود که «مساله ما و شما مساله هسته‌ای نیست، مساله ما موضع شما یعنی ایران در مورد مردم فلسطین است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گیر کار آنها کل انقلاب اسلامی است و اینکه جمهوری اسلامی قدرت تاثیرگذاری الهام بخشی در منطقه پیدا کرده که موجب بیداری اسلامی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، اما مشکلات کم آبی باعثفراز و نشیب هایی در این راه شد که وزارت کشاورزی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

لاریجانی همچنین گفت: نکته دیگر ورود سرمایه در بخش کشاورزی و دامداری است که باید بسترهای آن را فراهم کنیم. پیشنهاد ما به وزارت جهادکشاورزی این است که سهم‌تان را در برنامه پنج ساله مشخص کنید و سهمی از صندوق توسعه ملی را برای تشویق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامداری اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم بعضی پدیده های عجولانه به صنعت دامداری ما ضربه بزند. من نمی دانم در کشوری که قابلیت تولید گوشت و صادرات آن را دارد ورود دام زنده به چه معناست. از نظر ما متولی امر کشاورزی و دامپروری وزارت جهاد و کشاورزی است، بنابراین اگر در برنامه پنج ساله به اختیارات بیشتری نیاز دارید به مجلس اعلام کنید.