بهتر بود اوزان تیم ملی تکواندو برای گوانگجو بعد جام‌جهانی مشخص می‌شد

هادی ساعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: با اعلام اینکه چه اوزانی بیشتر برای اعزامی به گوانگجو مد نظر هستند، آن افراد حاشیه امنیت بیشتری خواهند داشت؛ باید صبر می کردیم تا در جریان جام جهانی مشخص می‌شد، کدام یک از تکواندوکاران بهترند.
وی ادامه داد: از آنجا که ۲ وزن در مسابقات چین یک وزن شده اند(۴ وزن المپیکی) تقریباً ترکیب تیم اعزامی به گوانگجو مشخص است. این رقابت ها به شکل تیمی برگزار می شود و نفرات می توانند یک کار گروهی مناسبی را انجام دهند؛ بنابراین می توانستیم آنالیز بسیار خوبی از آنها داشته باشیم.

قهرمان جهان تاکید کرد: این واقعیت است که در وزن های بالاتر وضعیت بهتری داریم؛ اما اگر ترکیب اعلام نمی شد، تکواندوکاران با انگیزه بیشتری برای اعزام به گوانگجو مبارزه می کردند.
ساعی درباره کاهش اوزان جام جهانی خاطرنشان ساخت: اینکه سرنوشت قهرمان مسابقه مهمی مثل جام جهانی را پرتاب سکه مشخص کند، اصلاً درست نیست. باید در مسابقات تیمی اوزان فرد باشد؛ اما این شرایط برای همه یکسان است.

وی تصریح کرد: تیم ایران همگی ستاره هستند و این سیستم نمی تواند برای آنها مشکلی را ایجاد کند. حتی در مبارزه با کره ای ها نیز اگر تن به شکست دهیم با اختلاف یک امتیاز یا یک اخطار است. این وضعیت برای تیم های دیگر سخت تر از ماست.
قهرمان المپیک یادآور شد: بهتر بود فدراسیون جهانی قانون قبلی را در چین اعمال می کرد، با توجه به اینکه هوگوی الکترونیکی استفاده می شود آنها برای حفظ موفقیت های خود دست به هر کاری می زنند. کره معمولاً خود محور است و شرایط را همیشه به نفع خود می چیند.

وی با اشاره به اینکه نمی دانم چرا در المپیک نوجوانان از هوگوی الکترونیکی استفاده نمی شود، گفت: کشورها از این هوگوها راضی هستند و مسابقات جهانی و سهمیه المپیک نوجوانان نیز با این سیستم برگزار شد؛ اما نمی دانم چرا المپیک سنگاپور با این تجهیزات نیست. اینکه قرار است المپیک لندن نیز با هوگوی الکترونیکی برگزار شود، به نفع ماست.
مدیر تیم های ملی نوجوانان وضعیت تکواندوکاران را خوب ارزیابی کرد و افزود: در آخرین انتخابی آنها با اختلاف بسیار نزدیک مبارزه کردند. ما هر ۴ نفر را در اردوها نگه می داریم و اگر نیاز باشد یک اردوی مشترک و یک دیدار تدارکاتی خارجی دیگر هم خواهیم داشت.