ارزیابی چهار روز گذشته جام جهانی ۲۰۱۰

به گزارش سرویس ورزش جهان ، بالاخره انتظار به پایان رسید و با دیدار تیمهای آفریقای جنوبی و مکزیک بازیهای جام جهانی ۲۰۱۰ به حرکت در آمد.


نگاهی به روز اول جام جهانی؛ نه چندان رویایی

در یک ماه آینده هر اتفاقی که بیفتد، باز هم ضربه هافبک کایزر چیفس جایی در میان گل‌های برتر جام خواهد داشت
جوزف بلاتر، رییس فیفا پیش از آغاز اولین بازی جام جهانی گفت: «رویایی به حقیقت پیوست». آفریقای جنوبی می‌توانست شروعی رویایی داشته باشد. آنها مقابل تیم ماهر مکزیک آغازی کند داشتند اما وقتی سیفیوه تشابالالا در اوایل نیمه دوم با شوتی سهمگین گل اول بازی را زد، آنها امیدوار به پیروزی شدند.

اما در عوض گل دقیقه ۸۰ رافائل مارکس مانع آن شد که سومین پیروزی آفریقایی‌ها در دیدارهای افتتاحیه جام جهانی رقم بخورد. این اولین تساوی در دیدار افتتاحیه از سال ۱۹۸۶ تاکنون بود. طرفداران افسوس دو موقعیتی را خوردند که تکو مودیسه و کاتلگو امفلا، پیش و پس از گل مکزیک هدر دادند، به ویژه دومی که ضربه‌اش به تیر دروازه برخورد کرد، اما برتری مردان خاویر آگیره در نیمه اول باعثمی‌شود آنها به همین یک امتیاز هم راضی باشند.
پس از آن شروع خوب، همه توجه‌ها به سمت ورزشگاه گرین پوینت کیپ‌تاون جلب شد، جایی که فرانسه، نایب‌قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ دیداری ناامیدکننده را مقابل اروگوئه به نمایش گذاشت. البته اگر سیدنی گووو در دقیقه ۷ پاس فرانک ریبری را به گل تبدیل می‌کرد ماجرا به گونه دیگری می‌شد، اما در ادامه بازی موقعیت‌های چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. البته یوان گورکوف و دیه‌گو فورلان هر کدام یک موقعیت را از دست دادند.

اروگوئه در نه مسابقه اخیر خود در جام جهانی حتی یک بار هم در نیمه اول گل نزده بود و فرانسه هم در دو دیدار اول قبلی‌اش در جام جهانی نتوانسته بود گل بزند. حتی اخراج نیکولاس لودیرو، بازیکن اروگوئه در دقیقه ۸۱ هم امتیازی برای فرانسه نشد تا سرنوشت گروه A بسیار مبهم باشد.

روز دوم جام جهانی؛ رونمایی از مارادونا و کاپه لو

پیروزی آرژانتین برابر نیجریه
این دیدار که از گروه دوم برگزار می شد با شروع طوفانی آرژانتین و گل دقیقه ۶ " گابریل هاینزه " روی ارسال از ضربه کرنر پیگیری شد.

در ادامه مسابقه آرژانتینی ها موقعیتهای خوبی را بدست آوردند و توسط هیگواین یک موقعیت تک به تک را از دست دادند.
شاگردان مارادونا با این پیروزی در رده دوم جدول و پایین تر از کره جنوبی قرار گرفتند.

کره‌جنوبی گام اول را محکم برداشت
دو تیم فوتبال کره جنوبی و یونان ساعت ۱۶ به وقت تهران در ورزشگاه نلسون ماندلا برابر یکدیگر صف آرایی کردند. دو تیم با سیستم مشابه ۴-۲ - ۳-۱ وارد میدان شدند. کره جنوبی در چند حمله مداوم خود سرانجام به هدف رسید و در دقیقه ۷ توسط یانگ سو لی مدافع شماره ۱۴ تیم به گل رسید.

بازیکنان کره جنوبی نیمه دوم را نیز بسیار منسجم و با برنامه نشان دادند.
این تیم آسیایی در دقیقه ۵۲ بازی روی هنرنمایی پارک جی سونگ به گل دوم رسید تا یونان پیر بیش از پیش برابر معدود هواداران ناامید خود شرمنده باشد.

انگلیس بااشتباه گرین مقابل امریکا متوقف شد
نه کلین دمپسی هافبک میانی تیم ملی آمریکا و نه باب برادلی سرمربی این تیم گمان نمی‌کردند توپ کم جانی که در کمال ناامیدی به سوی دروازه رابرت گرین دروازه‌بان ۳۰ ساله اما به لحاظ بین‌المللی کم تجربه تیم ملی انگلیس(با ۱۰ بازی ملی) شلیک شده بود، به گل تبدیل شود؛ اما اشتباه گرین این توپ را به گل تبدیل کرد تا فابیو کاپلو به مرز سکته نزدیک شود. این گل اتفاقی باعثشد ۳ امتیازی که با گل دقیقه ۴ جرارد به دست آمده بود از دست انگلیسی‌ها بپرد. نتیجه‌ای که تا پایان بازی حفظ شد تا تقریبا اولین شگفتی جام رقم بخورد(البته اگر نتیجه بازی کره جنوبی ویونان را ثبت حقیقت فوتبال بدانیم).

نگاهی به نتایج روز سوم جام جهانی
الجزایر صفر - اسلوونى ۱

ناکامى یک آفریقایى دیگر
داور: کارلوس باترس
اخطار: رادوسلاویچ، کماچ از اسلوونى، یبدا از الجزایر
اخراج: عبدالقادر قزال دقیقه ۷۳ از الجزایر استادیوم: پیتر موکابا پلوک وین
الجزایر
چائوچى، بوئه را، هلیشه، یحیى، بلهاج، قویر، لاسن، زیانى، یبدا، دى بوئر، سعیفى
اسلوونى
هاندونوویچ، بره کو، سولر، سزار، یوکیچ، کرم، کورن، نوواکوویچ، استوانوویچ، رادوسلاویچ، بیرس

غنا ۱ - صربستان صفر
غنا بخت آفریقا را باز کرد
گل ها: ژیان آساموا دقیقه ۸۴
اخراج: لوکوویچ دقیقه ۷۲ - اخطار: ژکیچ دقیقه ۱۹، ورساه دقیقه، ۲۶ کوژمانوویچ دقیقه، ۸۴ ناگودر دقیقه ۸۸
داور: هکتور بالداسى
صربستان
استوى کوویچ، ایوانوویچ، لوکوویچ(از دقیقه ۶۲ کوز مانوویچ)، ویدیچ، کولاروف، کراسیچ، میلى یارژ، استانکوویچ، یووانوویچ، سوبوتیچ از دقیقه ۷۶، پنتلیچ، ژیگیچ از دقیقه ۶۹ لازوویچ
غنا
کینگسون، پانسیل، دور ساه، من ساه، سارپى، عنان، کوین بوآتنگ(از دقیقه ۹۰ لى آدى)، تاگو، کرادو آساموا از دقیقه ۷۳ آپى یا، مانیش موا و ژیان آساموا

آلمان۴ استرالیاصفر
پیروزی ژاپن و توقف مدافع قهرمانی برابر پاراگوئه
نگاهی به نتایج روز چهارم جام جهانی
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۷

روز چهارم نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی با توقف ایتالیا برابر پاراگوئه به پایان رسید.
به گزارش سرویس ورزش جهان، در این دیدار که از گروه F این رقابتها از ساعت ۲۳ به وقت تهران در ورزشگاه " گرین پوینت " شهر کیپ تاون و به قضاوت " آرچوندیا تلز " از مکزیک برگزار شد، تیم ملی فوتبال ایتالیا نتوانست جام را با پیروزی آغاز کند و برابر حریفش به تساوی یک بر یک رضایت داد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا نیمه اول را با شکست یک بر صفر به رختکن رفت. در این نیمه آلکاراس در دقیقه ۳۹ برای پاراگوئه گل زد. در نیمه دوم اما " ده روسی " در دقیقه ۶۳ بازی را به تساوی کشاند و این نتیجه تا پایان باقی ماند.

مردان سرزمین چکمه که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند، در دومین دیدار خود باید روز ۳۰ خرداد به مصاف تیم ملی فوتبال نیوزلند بروند.

در گروه ششم نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی تیم های ملی فوتبال ایتالیا، پاراگوئه، نیوزلند و اسلوواکی حضور دارند.

بازیکنان ایتالیا پس از به ثمر رساندن گل تساوی برابر پاراگوئه شادی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بعدازظهر دوشنبه با برگزاری یک دیدار دیگر از گروه E پیگیری شد که طی آن تیم ملی هلند با نتیجه ۲ بر صفر برابر دانمارک به پیروزی دست یافت.

در این مسابقه که با قضاوت " استفان لانوی " فرانسوی در ورزشگاه ساکرسیتی و در حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد، سیمون پولسن(۴۷ - گل به خودی) و دیرک کویت(۸۵) برای تیم هلند گل زدند.

در دیگر این گروه تیم ملی فوتبال ژاپن یکی از نمایندگان فوتبال آسیا با یک گل بر کامرون غلبه کرد. در این مسابقه که با قضاوت " الگاریو بنکوئه‌رنسا " پرتغالی در ورزشگاه فری استاته برگزار شد، " کیزوکه هوندا " در دقیقه ۳۹ گل برتری تیم ژاپن را به ثمر رساند.