گفتگو با حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

* در نشست با رييس جمهور چه گذشت؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با دیدار روز یکشنبه‌اش با رییس جمهور اظهار کرد: من در یک ساعتی که خدمت دکتر احمدی نژاد بودم مشکلات فصل نقل و انتقالات را برایشان مطرح کردم و به ایشان گفتم که در ایران اکثر تیم‌ها در اختیار کارخانه‌ها هستند و یکسری منابع درآمد تعریف شده دارند، اما پرسپولیس و استقلال این گونه نیستند و از این منابع درآمدی محروم هستند. بنابراین کار ما بسیار سخت است. با توجه به این که ما از حق پخش تلویزیونی و فروش بلیت محرومیم اکنون بودجه‌ای در فصل نقل و انتقالات نداریم. تنها راه درآمدزایی ما جذب اسپانسر است که همه می‌دانیم هیچ اسپانسری حاضر نمی‌شود دو ماه مانده به آغاز لیگ با تیمی قرارداد ببندد و پیش پرداخت آن را نیز بدهد.

وی ادامه داد: ما برای اولین سال لیستی از درآمدها و هزینه‌ها به همراه بودجه باشگاه را به سازمان تربیت بدنی پیشنهاد کردیم که احتمالا با موافقت سعیدلو رییس مجمع باشگاه روبرو شده است. همچنین به شخص رییس جمهور پیشنهاد کردم که بخشی از مبلغ کمکی سازمان به پرسپولیس در این زمان یعنی در فصل نقل و انتقلات صورت گیرد که دکتر احمدی نژاد نیز لطف کردند و در تماس با سعیدلو این نکته را بازگو کردند.

کاشانی افزود: بحثدیگری که خدمت رییس جمهور مطرح کردم این بود که امسال در فصل نقل و انتقالات قیمت‌های سرسام‌آوری برروی بازیکنان گذاشتند و این در توان باشگاه پرسپولیس نیست که با چنین قیمت‌هایی با دیگر تیم ‌ها رقابت کند. برای مثال بازیکن مبلغی را پیشنهاد می‌کند که برای ما بسیار زیاد و از حد توان باشگاه خارج است. حتی بعضی بازیکنان شروطی برای گرفتن پول بیشتر می‌گذارند که عجیب و در نوع خود بدیع و تازه است؛ برای گل، پاس گل، پنالتی گرفتن، گل تاثیرگذار و همه اینها پول درخواست می‌کنند که دربعضی باشگاه‌ها این عمل انجام می‌شود و متاسفانه با وجود اینکه رقم قرارداد ثبت شده ۴۰۰ میلیون تومان است اما اگر همه این آیتم‌ها را به حساب بیاوریم نزدیک به ۶۰۰-۷۰۰ میلیون می‌شود که این ارقام برای باشگاه ما وحشتناک است.

سرپرست پرسپولیس ادامه داد: در همین خصوص من به دکتر احمدی نژاد پیشنهاد کردم که هیات دولت موافقت کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی مالیات این نوع قراردادها تا ۵۰ درصد و بیشتر افزایش یابد و سازمان تربیت بدنی هم نظارت مناسبی بر این موضوع داشته باشد. تاکید رییس جمهور بر این بود که با توجه به کثرت تیم‌های صنعتی، سازمان تربیت بدنی و وزارت صنایع طی جلساتی مباحثمربوط به لیگ برتر فوتبال و تیم‌های آن را پیگیری کنند.

*‌ سازمان یک میلیارد کمک کرد، یک میلیارد دیگر هم می‌دهد

حبیب کاشانی در رابطه با مبلغ پیشنهادی پرسپولیس به سازمان برای کمک‌های مالی تصریح کرد: ما از سازمان تربیت بدنی درخواست کردیم دو میلیارد تومان پیش از شروع فصل به ما کمک کند که یک میلیارد آن مربوط به مطالبات معوقه بازیکنان از فصل قبل است(پرداخت ۱۷-۱۸ درصد قراردادها باقی مانده است). یک میلیارد دیگر را نیز برای فصل نقل و انتقالات نیاز داریم چرا که ما هم اکنون بودجه‌ای برای خرید بازیکن نداریم. همانطور که گفتم در جلسه‌ای که با دکتر احمدی‌نژاد داشتم این مسئله را مطرح کردم و ایشان نیز دستور پرداخت کمک سازمان را به سعیدلو صادر کرده‌اند.

* در صورت کمک سازمان ۱۰ میلیارد درآمدزایی می‌کنیم

حبیب کاشانی در خصوص سیاست سازمان در رابطه با درآمدزایی و اختصاص بودجه به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: این قضیه را ما خودمان در پرسپولیس آغاز و پیشنهاد کردیم چرا که ما امسال علاوه بر فوتبال در فوتسال، تیراندازی و فوتسال بانوان نیز تیم داریم که سعی داریم از طریق منابع درآمدی‌مان از قبیل اسپانسر، حق پخش، فروش بلیت و سازمان هواداران در کل مبلغ ۵ میلیارد تومان درآمدزایی کنیم و ۵۰ درصد باقیمانده را نیز قرار است سازمان پرداخت کند.

*‌ سازمان به زودی اعضای هیات مدیره را معرفی می‌کند

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه امیدوار است هرچه سریعتر هیات مدیره این تیم معرفی و مشغول به کار شوند خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که دو فکر بهتر از یک فکر و سه فکر بهتر از دو فکر است. بنابراین خرد جمعی کار ما را آسان می‌کند و دیگر تاخیر بیش از این نیز جایز نیست. قرار بود اعضای هیات مدیره پیش از فینال جام حذفی معرفی شوند که سعیدلو به دلیل حساس بودن شرایط پرسپولیس در آن روزها اعلام اعضا را به یک زمان دیگر موکول کردند.

کاشانی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی اعضای هیات مدیره که در بازدید سعیدلو از باشگاه پرسپولیس نهایی شده بود، از سوی رییس سازمان اعلام نشد به خبرنگار ایسنا گفت: نام این افراد از مدتی پیش مشخص بوده و سعیدلو نیز رایزنی‌ها را با افراد مورد نظر انجام داد و با توجه به چارچوبی که برای هیات مدیره مشخص شده است توافقاتی نیز صورت گرفته است.

کاشانی اضافه کرد: در چارچوب تعریف شده یک پیشکسوت، استاددانشگاه، یک فرد اقتصادی و یک نماینده مجلس مدنظر بودند که با توجه به اینکه باشگاه ما در تهران است انتخاب یک نماینده مجلس کار چندان مشکلی نبود. ضمن اینکه من انتظار داشتم افرادی که می‌آیند در بحثاقتصادی و درآمدزایی به ما کمک کنند. همچنین مشتاق بودم که یک استاد دانشگاه و یک عضو شورای شهر را در هیات مدیره داشته باشیم چرا که در همه جای دنیا شهرداری‌ها به تیم‌های شهرشان کمک می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این چارچوب را چگونه تعیین کرده‌اید؟ ابراز کرد: ما براساس نیازهای باشگاه این چارچوب را تدوین کرده ‌ایم. حتی من به سعیدلو پیشنهاد کردم که اعضا به جای ۵ نفر ۷ نفر باشند و با توجه به قشر عظیمی از بانوان که طرفدار پرسپولیس هستند گفتند که می‌توانیم یک عضو زن در هیات مدیره داشته باشیم.

کاشانی ابراز امیدواری کرد، مدیرعاملی که انتخاب می‌شود و آغاز به کار می‌کند حال چه از درون هیات مدیره و چه خارج از آن باشد در کار خود موفق باشد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اسامی اعضای هیات مدیره نیز به زودی اعلام می‌شود و امیدوارم اعضای جدید هر کدام با درک فوتبالی و مدیریتی‌شان به مدیرعامل کمک کنند.

*مشکل دوشغله بودنم رفع شد

حبیب کاشانی در رابطه با موضوع دوشغله بودنش تصریح کرد: زمانی که به باشگاه پرسپولیس آمدم سه شغل داشتم، مشاور عالی رییس سازمان تربیت بدنی، سرپرست باشگاه پرسپولیس و کارمند آموزش و پرورش. در آن زمان بحثشورای شهر تهران مطرح نبود و پستی را در آنجا نداشتم چرا که کار در شورای شهر پاره‌وقت است و شغل محسوب نمی‌شود. مشکل من نیز اکنون رفع شده، چرا که سازمان حکمی صادر کرده و برایم پست سازمانی و محل خدمت تعیین کرده که پست سازمانی‌ام مشاور عالی رییس سازمان و محل خدمتم هم باشگاه پرسپولیس است.

*‌ امیدوارم استقلال هرچه زودتر سروسامان بگیرد

مشاور عالی رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه در رابطه با وضعیت مبهم مدیریتی و فنی استقلال ابراز کرد: به هر حال تیم استقلال هم قابل احترام است و نباید این واقعیت را فراموش کنیم که هر زمان پرسپولیس و استقلال قوی بوده‌اند تیم ملی قدرتمندی نیز داشته‌ایم. من امیدوارم سعیدلو با مشاوره گرفتن از پیشکسوتان استقلال نظیر حجازی، قلعه نویی، برادران مظلومی و دیگر دوستان و انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل برای این تیم به تشکیل هرچه سریعتر تیم کمک کنند و استقلال بتواند ضمن حفظ بازیکنانش پا به پای دیگران در فصل نقل و انتقالات فعالیت کند.


*کار استیل آذین را ارج می‌نهم

کاشانی در خصوص تیم فوتبال استیل آذین و در پاسخ به این پرسش که آیا استیل آذین تیم دوم پرسپولیس محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما همیشه سعی کرده‌ایم کارمان را براساس احترام متقابل پیش ببریم. مطمئنا هر تیمی که می‌آید و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصمیم به تیم‌داری می‌گیرد قابل احترام است، اما این موضوع که یک تیم بیاید و تیم دوم یک تیم دیگر باشد را من تا به حال ندیدم و یقینا مسوولان استیل آذین هم به دنبال این کار نیستند، چرا که آنها نیز باشگاه بزرگی هستند. من می‌خواهم همین جا عرض کنم که تیم پرسپولیس ۴۴ سال قدمت دارد و هم اکنون حدود ۳۵۰ پیشکسوت پرسپولیسی داریم که استفاده از همه این عزیزان در باشگاه پرسپولیس کار بسیار مشکلی است. بنابراین من این کار مسوولان استیل آذین را که پرسپولیسی‌های قدیمی را به خدمت گرفته و از تجربیات آنها استفاده می‌کنند ارج می‌نهم. چرا که اگر ما می‌خواستیم از همه این عزیزان استفاده کنیم حتی با در نظر گرفتن همه پست‌ها در رده‌های سنی مختلف حداکثر ۴۰ نفرشان را می‌توانستیم به کار گیریم که در این صورت نزدیک به ۳۰۰ نفر آنان باقی می‌ماند.

*‌ تا پایان هفته دو مهاجم به خدمت می‌گیریم

حبیب کاشانی همچنین در خصوص فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به خبرنگار ایسنا گفت: ما در فصل جدید برای جذب شش بازیکن لیگ برتری برنامه ریزی کردیم که این شش بازیکن براساس نیاز ما شامل یک دفاع وسط، سه هافبک و دو فوروارد می‌شد. متاسفانه در بعضی رسانه‌های نوشتاری بازیکنانی را به غلط یا به عمد مطرح می‌کنند که اینها همه جای سوال دارد. مثلا در برخی جراید می‌بینیم که فلان بازیکن گفته " پرسپولیس با من مذاکره کرده " و یا " من به پرسپولیس این مبلغ را پیشنهاد دادم " یا " پرسپولیس خانه من بود " که من همین جا همه اینها را تکذیب می‌کنم.

کاشانی ادامه داد: ما در پست دفاع چپ با توجه به اینکه دو بازیکن خوب داریم بازیکنی را جذب نمی‌کنیم. علی‌رغم اینکه یکسری بازیکنان به پرسپولیس لطف داشتند و قصد حضور در این پست را داشتند، اما باید بگویم که ما فقط براساس نیازمان بازیکن جذب می‌کنیم. در پست دفاع وسط نیز با توجه به جدایی نبی الله باقری‌ها از پرسپولیس ما نیاز به یک مدافع خوب داریم. به هر حال باقری‌ها سه سال با ما بود و دو قهرمانی را با ما تجربه کرد و زحمات زیادی نیز برای تیم کشید. ما قصد داریم در این پست یک مدافع خوب ایرانی و یک مدافع خارجی را کسب کنیم. در دفاع راست هم مشکلی نداریم.

کاشانی اضافه کرد: در خط هافبک نیاز به سه بازیکن داشتیم که محمد نوری، امیرحسین فشنگچی و غلامرضا رضایی را جذب کردیم و برای نیازمان در خط حمله نیز در حال مذاکره با دو مهاجم هستیم که امیدواریم تا آخر هفته آنها را نیز به خدمت بگیریم. سهمیه سه بازیکن خارجی‌مان را هم نگه داشته‌ایم تا اگر احتمالا نتوانستیم بازیکنان ایرانی مورد نظرمان را جذب کنیم از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.

کاشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از ترکیب تیم پرسپولیس تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: به طور درصدی نمی‌توانم بگویم، اما جمعا ۸-۹ بازیکن جدید به ترکیب ما اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: از میان بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ امارات و همچنین لیگ‌های اروپایی نیز با توجه به اینکه جزو سهمیه آزاد محسوب می‌شود تعدادی را مدنظر داریم که در صورت توافق با هر کدام نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس به وحید هاشمیان پیشنهاد داده بود، گفت: ما یک دوست مشترک با هاشمیان داشتیم و مذاکرات‌مان نیز در حد ابتدایی بود که ما از او خواستیم مبلغ مورد نظرش را به ما بگوید اما هاشمیان دیگر به ما جواب نداد.

کاشانی همچنین در رابطه با جذب مازیار زارع گفت: زارع بازیکن خوبی است و قرار است با این بازیکن نیز مذاکره کنیم.

*‌ انتقال انصاری فرد به پرسپولیس منتفی است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص شروط باشگاه سایپا برای انتقال کریم انصاری فرد و اینکه گفته‌اند پرسپولیس فقط یک بند این انتقال را پذیرفته، خاطرنشان کرد: من همه چیز را در این مورد در همین جا به طور واضح بیان خواهم کرد. پس از مذاکراتی که علی دایی با " کوشا " مدیرعامل سایپا داشت و کوشا نیز در صحبت با خود من آمادگی باشگاه سایپا را برای انتقال انصاری فرد اعلام کرد، دایی از من درخواست کرد تا نامه‌ای را به باشگاه سایپا ارسال کنم. من هم نامه را ارسال کردم که باشگاه سایپا در جواب نامه‌ای برای ما فرستاد که در آن ذکر شده بود کریم انصاری فرد را با چهار بند به پرسپولیس منتقل می‌کنیم، این چهار بند عبارت بودند از ۱ - مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بابت رضایت‌نامه به باشگاه سایپا پرداخت شود. ۲ - از کل مبلغ قرارداد سال دوم انصاری فرد با پرسپولیس ۵۰ درصد به سایپا برسد. ۳ - از کل مبلغ قرارداد طرفین در سال سوم ۴۰ درصد به باشگاه سایپا برسد. ۴ - از کل مبلغ قرارداد طرفین در سال چهارم ۳۰ درصد به باشگاه سایپا برسد.

وی با بیان این که در این انتقال هیچ کس به غیر از باشگاه سایپا برنده نمی‌شد، ادامه داد: امروز در دنیا قرارداد دو برنده داریم و قرارداد برنده - بازنده نداریم، چرا که در این قرارداد یعنی نه باشگاه پرسپولیس و نه بازیکن نفعی نمی‌بردند. اگر ما اعلام کردیم که حاضریم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای رضایتنامه را بدهیم به این دلیل بود که با حساب و کتاب‌هایی که کرده بودیم می‌توانستیم این مبلغ را برای انصاری فرد کنار بگذاریم. چرا که او تنها ۲۲ سال دارد و بنابراین جزو سهمیه لیگ برتری ما نیز محسوب نمی‌شد. ما در جواب‌مان به باشگاه سایپا اعلام کردیم که حاضریم این مبلغ را به شما بپردازیم اما با توجه به این شرایط و بندهایی که باشگاه سایپا برای ما ارسال کرده است، صبر می‌کنیم تا یکسال دیگر قرارداد انصاری فرد با سایپا تمام شود و بعد اگر توانستیم ان‌شاالله او را جذب می‌کنیم. البته من قطعا نمی‌گویم که این انتقال منتفی است چرا که هنوز کتبا نامه‌ای از باشگاه سایپا دریافت نکرده‌ایم، اما با توجه به مصاحبه مایلی کهن طبیعتا ما این موضوع را منتفی می‌دانیم.


*‌ خودم هم از حاشیه‌هایی که برایم درست شد تعجب کردم

حبیب کاشانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دومین فصل حضورتان در پرسپولیس پرحاشیه‌تر از فصل اول بود، ابراز کرد: من خودم هم فکر می‌کنم که این فصل حاشیه‌های بیشتری نسبت به سال ۸۶ داشتم. درفصل اول حضورم خیلی‌ها می‌گفتند که کاشانی موفق نمی‌شود. واقعیت امر هم این است که من تجربه زیادی نداشتم، اما با لطف خدا و کمک هیات مدیره آن زمان که بسیار گروه هماهنگی بودند توانستیم قهرمانی لیگ را کسب کنیم.

وی ادامه داد: امسال من با استفاده از تجربه‌ای که قبلا کسب کرده بودم وارد پرسپولیس شدم که شاید این اتفاق خوشایند عده‌ای نبود، آن قدر بی احترامی و ناسزا به من گفته شد که خودم هم تعجب می‌کردم و دائم از خودم می‌پرسیدم که کدام حلال خدا را حرام کرده‌ام که مستحق چنین حرف‌هایی هستم.

کاشانی در ادامه با بیان این مطلب که باشگاه‌های ما هنوز حرفه‌ای نشده‌اند در خصوص نحوه آماده سازی پرسپولیس برای حضور قدرتمند در سه جام خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ما هنوز با شاخصه‌های بین‌المللی فاصله زیادی دارند. پرسپولیس نیز اکنون تنها یک تیم فوتبال است و تا باشگاه شدن راه درازی در پیش دارد. برای مثال شما ببینید که تیم اینتر پس از ۴۵ سال قهرمان اروپا می‌شود. چرا که در اروپا قوانینی در باشگاه‌ خود حاکم می‌کنند و برنامه‌ریزی‌هایی می‌کنند که در درازمدت جواب می‌دهد. همانطور که دیدید تیم اینتر در فینال لیگ قهرمانان یک بازیکن ایتالیایی هم نداشت که این به دلیل قوانین آنهاست. همچنین کره‌ای‌ها در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ۴ نماینده در بین ۸ تیم برتر آسیا دارند که اینها همه نتیجه برنامه‌ریزی است.

ما هم در صدد هستیم تا در این فصل با برنامه‌ریزی‌های علی دایی به هر سه جام ممکن دست پیدا کنیم.

*‌ با خلعتبری و سیدجلال جلسه می‌گذاریم

کاشانی در ادامه درخصوص سایر خریدهای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: ما طبیعتا در هر پستی بهترین‌ها را می‌خواهیم و در پست دفاع میانی نیز با سیدجلال حسینی مذاکراتی را داشته‌ایم و قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای با هم داشته باشیم تا طرفین نقطه نظرات خود را بگویند.

وی ادامه داد: خلعتبری هم یکی از بازیکنان است که ما سعی داریم با ایشان نیز در روزهای آتی جلساتی را برگزار کنیم.

کاشانی در خصوص مذاکره پرسپولیس با مهدی رحمتی تصریح کرد: در توانایی‌های رحمتی هیچ شکی نیست. ما با توجه به نیازمان بازیکن می‌گیریم و به این دلیل که دو دروازه‌بان توانا داریم نیازی به جذب دروازه‌بان جدید نمی‌دیدیم.

کاشانی تاکید کرد: ما با رحمتی هیچ مذاکره‌ای نکرده‌ایم.


*‌ عبدی می‌ماند، وضعیت گل محمدی در چند روز آینده مشخص می‌شود

کاشانی در ارتباط با دستیاران علی دایی در فصل جدید ابراز کرد: ما در این فصل دو دستیار به دایی اضافه می‌کنیم. " عالی پور " که آنالیزور است و در سال گذشته نیز به ما کمک کرد. برای دستیار دیگر نیز دایی از بین گزینه‌ها یحیی گل محمدی را انتخاب کرد. ما صحبت‌های اولیه را با گل محمدی انجام دادیم که نتایج آن طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

کاشانی در رابطه با وضعیت حسین عبدی نیز اظهار کرد: عبدی مطمئنا سرجای خود می‌ماند.

*‌دایی به دنبال پول نیست

حبیب کاشانی در خصوص پرونده شکایت علی دایی از فدراسیون فوتبال و موضع باشگاه پرسپولیس در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: به نظر من این قضیه یک سوءتفاهم است و من به کفاشیان هم گفتم که این مشکل را هرچه سریعتر برطرف کند. مطمئنا علی دایی به دنبال پول نیست بلکه فقط به دنبال احقاق حق خود است و انتظار دارد که فدراسیون همانطور که حق مربیان قبلی را تمام و کمال پرداخت کرده است به مطالبات او نیز توجه کند.

*‌ جدایی خوردبین کذب است، با روزنامه خاطی برخورد می‌کنیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص شایعه جدایی محمود خوردبین در این فصل از قرمزپوشان گفت: متاسفانه مدتی است که یک روزنامه ورزشی - خبری اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌کند که این موضوع برروی هواداران ما نیز تاثیر می‌گذارد. این روزنامه یک روز می‌نویسد " پرسپولیس برای دایی دستیار آلمانی آورد "، یک روز دیگر می‌نویسد " احمد ابراهیمی جای محمود خوردبین را خواهد گرفت " که من همه اینها را تکذیب کنم و می‌گویم که این روزنامه که در گذشته سعی داشت با دلالیسم پرسپولیس را در خرید بازیکنان با مشکل مواجه کند حال که دست خود را از این واسطه‌گری‌ها کوتاه دیده است سعی می‌کند با این‌گونه تیترها پرسپولیس را به حاشیه ببرد.

*‌جشن قهرمانی پرسپولیس ۲۴ تیرماه برگزار می‌شود

حبیب کاشانی در ادامه گفت: جشن قهرمانی پرسپولیس ۲۴ تیرماه در شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود که در این جشن بازیکنان پرسپولیس به همراه خانواده‌شان حضور پیدا می‌کنند و جوایزی که به آنها قول داده بودیم را دریافت می‌کنند.

کاشانی افزود: ما قبل از فینال جام حذفی به بازیکنان وعده یک سفر حج عمره را داده بودیم که در جلسه‌ای که با شخص رییس جمهور داشتم ایشان دستور حضور دو سهمیه حج برای هر یک از بازیکنان پرسپولیس را صادر کردند. ضمن این که ما به هر کدام از بازیکنان پرسپولیس که در فینال جام حذفی بازی کردند یک دستگاه پژو ۲۰۶ اهدا می‌کنیم.

*‌۹ تیر ماه سفر پرسپولیس به دورتموند

حبیب کاشانی در خصوص زمان آغاز تمرینات پرسپولیس خاطرنشان کرد: تمرینات از روز ۲۴ خرداد شروع می‌شود و به مدت ۵ روز تمرینات در تهران ادامه خواهد داشت. تیم ۲۹ خرداد برای سفری کوتاه عازم اردبیل می‌شود. سپس هفتم تیرماه به تهران بازمی‌گردد و پس از دو روز استراحت در روز ۹ تیرماه عازم یک کمپ تمرینی در دورتموند خواهد شد که مقدمات آن فراهم شده است. ‌

*وینگادا پولش را می‌خواهد

حبیب کاشانی در پایان در رابطه با بدهی‌های باشگاه‌ پرسپولیس اظهار کرد: اکنون دو پرونده در باشگاه در جریان است که یکی مربوط به " وینگادا " است که به همراه دستیارانش جمعا مبلغ ۳۷۰ هزار دلار از باشگاه طلب دارد که ما در حال رایزنی هستیم تا این بدهی را با تفاهم و بطور دوستانه پرداخت کنیم. همچنین پرونده شرکت آلفا از سال ۸۵ در باشگاه باقی مانده که دوستان در حال تلاش برای پیگیری این پرونده هستند.