نکونام و کریمی نام‌های بزرگ آسیایی غایب در جام جهانی

به گزارش خبرگزاري فارس، سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت: حضور بسياري از ستارگان فوتبال آسيا در جام جهاني تنها اتفاق مهم يك ماه آينده نخواهد بود چرا كه حسرت حضور ستارههاي ديگري كه مي توانستند در بزرگترين رويداد جام جهاني باشند و حالا نيستند از افكار دور نخواهد ماند.

بازیکنان مستعدی که می توانستند در آفریقای جنوبی تاریخ ساز باشند حالا باید از پای تلویزیون به تماشای دیگر آسیایی‌هایی مانند جونگ تائه سه از کره شمالی، شونسوکه ناکامورا از ژاپن، پارک جی سونگ کره ای یا تیم کاهیل استرالیایی بنشینند.

غایبان بزرگ آسیا در این دوره جام جهانی شاید این نام‌ها باشند:

جواد نکونام(ایران)
او که با بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ بازیکن ثابت تیم ملی ایران شد در جام جهانی آلمان برای دو بازی اول به زمین آمد و در بازی سوم محروم شد.

هافبک کلیدی ایران در سال‌های اخیر در سن طلایی ۲۹ سال می توانست از این جام جهانی به پله‌های بالاتری برسد و در جایگاهی بهتر از اوساسونا باشد. هر چند او در سال گذشته بهترین بازیکن ایرانی خارج از کشور بود.
نکونام غایب بزرگ ایران و آسیا در بین ستارگان جهان است.

علی کریمی(ایران)
زمان یک خداحافظی خاطره انگیز با اختلاف ناچیزی در روز آخر انتخابی جام جهانی و بعد از تساوی عربستان – کره شمالی یکسال پیش در همین روزها از دست کریمی و همه هوادارانش رفت.

دریبل زن قهار که در جام جهانی ۲۰۰۲ ناکام ماند و در ۲۰۰۶ بعد از یکسال طاقت فرسا در بایرن مونیخ نتوانست در فرم ایده آلش باشد غیبتش در جام جهانی ۲۰۱۰ حسرت بار است. او بعد از چند بار خداحافظی که چندان جدی گرفته نشد می توانست با جادوی آخر و در اوج فوتبال جهان کار را تمام کند.

محمد نور(عربستان سعودی)

محمد نور گلزن الاتحاد از بهترین های ۶ سال اخیر آسیا بود و در لیگ قهرمانان ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ خوش درخشید.

دید او، ضربات اولش و دقتش در ضربات آخر محمد نور را به بازیکنی تماشایی تبدیل کرد. اما همین بازیکن در بازی آخر پلی آف عربستان برابر بحرین نتوانست به تیمش کمک کند و به آفریقای جنوبی برسد.

یاسر القحطانی(عربستان سعودی)

هافبک گلزن الهلال بازیکن سال ۲۰۰۷ آسیا شد و به فینال جام ملت های آسیا در همین سال راه پیدا کرد.

" رابین هود " در ۹۴ بازی خود ۵۹ گل برای عربستان زده و می توانست با رفتن به جام جهانی لیست گل های خود را پرستاره کند.

اسماعیل مطر(امارات)

" پسر طلایی " اماراتی ها از سال ۲۰۰۳ که توپ طلایی فیفا را در جام جهانی جوانان و پس از رساندن تیمش به یکچهارم نهایی گرفت یکی از بهترین های آسیا تاکنون بوده است.

او در ۸۶ بازی ملی ۲۶ گل زده و بازیکن کلیدی الوحده در لیگ برتر امارات بوده است.

یونس محمود(عراق)

یونس محمود سال ۲۰۰۷ بود که با قهرمانی عراق در جام ملت های آسیا نامش را بر سر زبان ها انداخت.

او با الغرافه جزو تنها تیم قطری بود که به مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان رسید اما با عراق روزهای ناموفقی را ادامه داد. آنها نتوانستند به مرحله آخر انتخابی برسند و در جمع بزرگان آسیا برای رقابت در رفتن به جام جهانی باشند.

سرور جپاروف(ازبکستان)

بازیکن سال ۲۰۰۸ آسیا و معروف ترین نام فوتبال ازبکستان که با بنیادکار در سطح اول فوتبال آسیا خوش درخشید. او با مهارت در پاس های دقیق، دریبل زدن و تلاش در خط میانی ازبک ها را در مرحله آخر انتخابی جام جهانی کمک کرد.

ژنگ ژی(چین)

ژنگ ژی ۲۹ ساله که برای سلتیک گلاسکو بازی می کند در خط دفاع فوتبال حرفه ای را شروع کرد اما به هافبک موثر تیم ملی چین تبدیل شد.

او موتور تیم چین است که در جام جهانی ۲۰۰۲ نقشی اساسی داشت هرچند نتوانست تجربه خود را در جام جهانی دیگری بیشتر کند.