آمادگی مدیریت سیلاب را داریم

خلیل ساعی با اشاره به آمادگی مدیریت بحران استان در برابر هرگونه سیل و سیلاب، اظهار کرد: از هر آبی که به آذربایجان شرقی می آید، استقبال می کنیم!

وی ادامه داد: من فکر می کنم منافع بارش ها در استان ما بیشتر از این است که در منطقه مختصر خسارتی وارد شود.

وی تصریح کرد: با این حال، هر وقت بارندگی در راه است، اداره کل هواشناسی استان اطلاعیه های مربوطه را صادر می کند و ما هم به تمامی دستگاه هایی که باید در مدیریت سیلاب نقش داشته باشند، اطلاع می دهیم.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: ما آمادگی داریم هر چقدر که رحمت الهی بر سرمان جاری می شود به نحو عالی در جهت احیای دریاچه ارومیه و تغذیه آب های زیرزمینی و مدیریت سیلاب، بهره بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: هم اکنون تراز آب نگین فیروزه آذربایجان 1270.98 در 28 فروردین سال 95 می باشد که این مقدار در سال 94، 1270.69 بود.

وی وسعت کنونی دریاچه را نیز 2797 کیلومتر مربع عنوان کرد که با افزایش 306 کلیومتر مربعی مواجه شده است.

ساعی در پایان با بیان اینکه در چندین سال گذشته به این تراز تاکنون دست پیدا نکرده بودیم، اظهار کرد: آبی که الان در دریاچه موجود است، 3 میلیارد و 414 میلیون مترمکعب است و تمام تلاش خود را برای مدیریت بارش ها انجام می دهیم تا تمامی آب ها به صورت منظم به سوی دریاچه سرازیر شود.